Maia pentru paine-Starter(1)

Maia pentru paine-Starter(1)

Am avut o perioada in care eram destul de pasiva la capitolul painii facute cu maia, mi se parea complicat si credeam ca nu-i mare diferenta intre maia si drojdie. Pana m-am documentat si am inteles de efectul nociv al drojdiei consumate in exces - sa nu ma intelegeti gresit, nu am renuntat la drojdie complet dar mancand in fiecare zi paine cu drojdie chimica impactul este foarte puternic asupra tractului digestiv.

Deci, am lasat comoditatea la o parte si am inceput sa citesc, nu este nimic complicat pana la urma - doar trebuie sa aveti rabdare, faina de secara integrala(se gaseste la plafar si magazine online) si 2-3 minute pe zi timp de 4 zile ca sa faceti prima maia. Dupa asta totul este simplu si banal, o sa vedeti in continuare retetele de paine pe care le prefer - bine, asta in conditiile in care va trebuie painica simpla de casa pentru familie.

Deci, maiaua se face cu faina integrala de secara, pentru ca nu se strica mult timp si dezvolta cel mai bine drojdia naturala. Dar din aceasta maia de secara, daca trebuie la vreo reteta, se poate dezvolta si maia de grau, urmeaza pe viitor sa discutam.

Obseravti pasii, la ultimul se lasa 100g de maia care se pastreaza la frigider si o folositi de fiecare data cand vreti sa faceti o noua paine(acesti pasi cu prima maia se fac doar o data, pe urma doar o reinnoiti).

Ingrediente

Faina integrala de secara
200 g
Apa calduta
240 ml

Pasi de urmat

Pas 1

Prima zi:

- Intr-un bol(cam de 2litri) amestecati >50g de faina de secara cu 60 ml apa.

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 1
Pas 2

Va iese un aluat, cam ca o smantana la grosime. Daca este prea uscat sau prea lichid mai adaugati cate putina apa sau faina ca sa ajungeti la consistenta necesara.

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 2
Pas 3

Acoperiti bolul cu un capac, important este sa nu-l acoperiti ermetic - lasati putin intredeschis capacul.

Daca puneti folie de plastic deasupra, sa lasati o mica crapatura sa "respire" maiaua.

Lasati asa bolul pentru 24 ore sa fermenteze la temperatura camerei.

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 3
Pas 4

A 2-a zi:

- Adaugati >50g faina si >60 ml apa la maiaua de ieri, amestecati bine, acoperiti si lasati inca 24 de ore sa fermenteze.

 

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 4
Pas 5

A 3-a zi:

- Iarasi adaugati 50g faina+>60ml apa -amestecati, acoperiti si lasati 24 ore.

Observati ca pe parcurs, in fiecare zi, maiaua va face bule de aer, incepe sa lucreze.

 

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 5
Pas 6

A 4-a zi:

- Si ultima adaugare de faina - >50g + 60 ml apa - amestecati, acoperiti si lasati 24 ore.

 

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 6
Pas 7

A 5-a zi:

- Puneti cam 50-100g de maia intr-un borcan sau casoleta si pastrati la frigider - asta va fi "drojdia naturala" pe care o veti folosi si reinnoi de fiecare data cand faceti paine - eu ii voi spune "Starter".

Restul de maia se va folosi pentru a face prima painica cu maia - urmeaza si retetele in continuare aici - Reinnoire maia si Prima paine cu maia de obicei, prima data, se adauga putina drojdie ca s-o ajute sa creasca. Inca nu este foarte puternica, dar in continuare prinde puteri si nu va mai fi nevoie.

Deci, nu este nimic complicat, doar rabdare si dorinta :)

Pofta Buna!

Maia pentru paine-Starter(1) - Pas 7

Gasiti acum retetele voastre preferate si in cartea noastra Top 50 retete Pas cu Pas, prima carte din Romania cu retete prezentate detaliat cu POZE pe PASI, un adevarat ghid vizual simplu de urmarit in timpul procesului de gatire.

Cartea se gaseste in libariile partenere ale editurii Curtea Veche, sau online aici.

Click aici!

Cantitate: 500 g
Timp de preparare: 10 min
Dificultate: usor
Timp total de pregatire: 5 min
Data publicarii:
Nota: 5 (3 voturi)
Colectii: Aluaturi, Paine de Casa

Vrei sa primesti retetele noi pe email?

Comentarii

VioricaIchim
Viorica Ichim (VioricaIchim) 04 Jun 2013, 14:52

si data viitoare ce si cat adaugam la maiau din frigider? tot 4-5 zile dureaza?

lena
Elena (lena) Viorica Ichim (VioricaIchim) 04 Jun 2013, 15:55

Urmeaza sa explic, in principiu se adauga faina apa(depinde cat maia cere reteta de paine) si se lasa 3-4 ore sau peste noapte - nu mai dureaza 4 zile.

denisamihaela
denisamihaela 08 Jan 2014, 11:04

Vreau sa incerc ca sa fac aceasta maia dar acum nu am faina de secara....iese si cu faina alba? Eu am bebe de 8 luni si as vrea ca sa incep ca sa fac paine de casa...odata ce va creste sa nu ii dau paine cumparata. Iti multumesc Lena. Ai aici o adevarata capodopera...Astazi vreau ca sa fac o mancarica de cartofi cu carne de porc afumata...are cineva o reteta mai speciala?

lena
Elena (lena) denisamihaela 08 Jan 2014, 12:01

Poti incerca si cu faina de grau, dar mai bine sa fie integrala - problema este ca maiaua din faina de grau este mai capricioasa, se strica mai repede, mai greu se misca. Ar fi bine sa incepi totusi cu faina de secara si o mai hranesti cu faina de grau.

Gabache
Gabache 09 Feb 2014, 14:46

Buna ziua. Ma intereseaza si pe mine sa obtin maiaua, insa am o intrebare. Cu faina integrala de ovaz merge sau doar cu cea de secara?

Multumesc.

lena
Elena (lena) Gabache 09 Feb 2014, 23:22

Nu merge, doar cu faina de secara.

yna
yna 25 Feb 2014, 12:59

Buna ziua!

Am tot incercat sa fac maia si cei drept nu mi-a iesit, oricum nu ma las pana nu ii dau de capat. Asa ca am inceput sa tot mai caut informatii referitoare despre cum se face drojdia naturala si am dat peste acest site  www.codrudepaine.ro unde spune ca se poate si usca lucru de care nu auzisem. Scuze daca te-am superi ca am facut aceasta recomandare.

Mult spor in toate!

Ana-MariaB
Ana-MariaB 27 Feb 2014, 11:59

Sunt asa fericita ca am gasit aceasta reteta. Multumesc mult de tot!! Ar fi util si pentru cei care sunt peste hotare si nu au auzit de maia sa puneti in paranteza si termenul englezesc (mai cunoscut pe internet) de surdough. Mai ales ca ii mai ziceti si starter. Eu am cautat de mult o reteta in romaneste ptr aceasta metoda si am dat de site-ul dumneavoastra din pura intamplare. Ma gandesc ca v-ar aduce mult mai multe vizite. In plus, e de notat ca se poate face cu orice faina sau amestec de faini, nu numai de secara ptr ca orice faina care reactioneaza la drojdia clasica reactioneaza si  organismele de drojdie din aer care fac posibil acest proces de fermentare.

Nota mea pentru reteta:
lena
Elena (lena) 27 Feb 2014, 12:23

Va multumesc pentru sugestii, le voi avea in vedere.

catalinas
catalinas 11 Mar 2014, 23:53

buna!am pus azi maiaua la infiintare!|:-) sper sa-mi iasa!!si eu ma tot gandeam sa o fac,insa ma speriam ca ar fi ff complicat,,,,,insa reteta dv.e........suuuper.

Acum insa va rog sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat dupa creearea ei?adica:la cat timp o hranesc?cum fac daca vreau sa fac paine o data pe saptamana?sau de doua ori?se poate congela dac plec in vacanta?

lena
Elena (lena) catalinas 12 Mar 2014, 10:07

Cititi bine reteta, am dat indicatii si aici, urmeaza continuarea in aceasta postare.

Vedeti si reteta cu prima paine cu maia. Cred ca daca le cititi atent pe toate veti gasi raspunsurile la intrebarile dvs.

BBJUL
BBJUL 05 Apr 2014, 13:19

buna, multumesc de reteta, am facut maia dupa reteta codrutei, dar nu stiu daca e buna, ca nu are asa multe bule dupa 7 zile deja.. Acum fac dupa reteta dv. si din prima cand am amestecat a iesit foarte tare, am adaugat chiar 20 ml apa si tot as spune ca nu e ca smantana... intrebarea este: o sa trebuiasca sa adaug in fiecare zi inca 20 ml sau incerc sa merg pe 50:60. Daca adaug de fiecare data mai multa apa se schimba proportiile la maia si deci in receta finala de paine o sa fie alte proportii la apa si faina, a 2 intrebare : le calculez proportional reiesind din cantitatile dv.? Si a treia intrebare: eu fac paine in fiecare zi de 1 kg, deci am nevoie de maia in fiecare zi, cat trebuie sa adaug in fiecare zi: maia-apa-faina? (eu nu am sa pun in frigider starterul). multumesc anticipat, sunt si eu fan site-ul dv. :)

Nota mea pentru reteta:
lena
Elena (lena) BBJUL 05 Apr 2014, 13:41

BBJUL, eu nu sunt asa tehnica la cantitatile de apa si faina - am observat ca la diferite tipuri si marci de faina putin difera proprotiile. Concluzia finala dupa care ma ghidez, este sa fie maiaua ca o smantana mai groasa. Acum le pun la ochi, nici nu cantaresc cand reinnoiesc starterul. Nu-i nimic daca puneti mai multa apa, nu va incurca la reteta finala. Cred ca si proportiile pt paine nu vor fi cu mult diferite.

Cantitatea de maia pt 1 kg de faina tot nu este batuta in cuie - daca este o maia cu vechime si puternica va trebuie mai putin. Si respectiv mai mult daca aveti maiaua mai noua si slaba. Va reglati pe parcurs cantitatile mai exacte.

Acum cel mai important este sa aveti o maia activa si vie, aluatul final sa fie moale(chiar putin lipicios, dar nu exagerati cu faina).

Imi pare rau ca nu va pot ajuta cu cantitati fixe, oricum sunt multe variabile aici si veti invata in timp sa le reglati pe toate.

BBJUL
BBJUL 06 Apr 2014, 00:37

multumesc de asa raspuns promp!

magda-maria
magda-maria 12 May 2014, 12:18

Buna Lena,

Mai intai de toate, vreau sa-ti multumesc pt acest site, pe mine m-a ajutat mult, mai toate retele incercate mi-au iesit.

Mi-am luat inima in dinti si am inceput si eu sa fac maia... Cu ingredientele mai dupa ochi asa... Am 2 intrebari stupide:

1) Maiaua trebuie sa aiba un gust acrisor, nu?Sunt obisnuita cu gustul drojdie de bere si mi s-a parut gustul ciudat, dar daca se formeaza prin fermentare, asa trebuie sa fie, nu?

2) Mie mi-a iesit prima paine un pic "lesinata" in sensul ca s-a intins pe orizontala si nu a crescut pe verticala... Ai idee care ar fi problema? In plus, gustul painii era acrisor, oare am pus prea multa maia?? 

Multumesc mult!!

lena
Elena (lena) magda-maria 12 May 2014, 13:03

Salut Magda,

Ref la maia, da are gust si miros acrisor, asa si trebuie. Prima paine este normal sa fie lesinata, maiaua inca nu-i asa puternica si n-o ridica chiar bine. Oricum se aplatizeaza daca-i aluatul putin mai moale decat trebuie. Gustul acrisor este de la maia, pe viitor poti sa-l reglezi, cand maiaua prinde puteri, pui un pic mai putina.

Jana
Jana 27 Jul 2014, 13:34

buna Elena

te rog sa-mi spui cum sa procedez: nu am preparat piinea in a 5-a zi si am pus Maia la frigider, ce fac acum ?

lena
Elena (lena) Jana 27 Jul 2014, 16:21

Cand vrei sa faci painea, o scoti cu cateva ore inainte si ii mai dai putina faina cu apa, sa inceapa sa faca bule de aer. Si poti s-o folosesti in continuare la paine.

raluca57
raluca57 05 Oct 2014, 22:34

Am făcut starterul, am făcut deja de doua ori pâine cu "maia"  reînnoita. Una dintre pâinici a fost cu semințe, după reteta LENA. Foarte bune au ieșit. Pot folosi aceasta "drojdie naturala" in rețetele de prăjituri/cozonac/gogoși? Cum? Cum fac echivalenta cu drojdia cumparata? Mulțumesc. Raluca

lena
Elena (lena) raluca57 06 Oct 2014, 13:06

Raluca stiu ca se foloseste, eu nu am incercat - dar aici este cam aceeasi procedura ca la drojdie, doar ca difera timpul de asteptare. Cu timpul voi mai testa la sigur si va spun.

Taniush31
Taniush31 13 Jan 2015, 21:32

Salut Lena,

e a doua zi de cand am pus maia dar nu a facut deloc bule. e posibil sa nu fie faina de calitate sau ca o fi prea racoare in camera?

lena
Elena (lena) Taniush31 13 Jan 2015, 22:22

A 2-a zi e cam devreme sa-ti faci griji, daca si in a 4-a zi nu sunt bule pune- o mai langa un calorifer.

Taniush31
Taniush31 16 Jan 2015, 22:02

Merci Lena. intr-adevar e mai bine acum :)

Leridip
Leridip 02 Mar 2015, 16:23

Eu sunt in a 4-a zi de cand am pus maiaua. A facut bule si a crescut, dar putin...

Cat ar fi trebuit sa creasca? Ai scris in reteta un bol de 2 litri, dar nu va ajunge la aceasta cantitate :( Cum imi dau seama daca nu a iesit bine?

lena
Elena (lena) Leridip 02 Mar 2015, 16:28

Daca a crescut putin si a facut bule este bine. In rest continuati cum scrie in reteta de prima paine cu maia. Ea va fi mai puternica si mai activa la a 2-3-a folosire.

Leridip
Leridip 02 Mar 2015, 16:32

Bun, multumesc mult!

Sper sa imi iasa :)

Leridip
Leridip 03 Mar 2015, 16:51

Am preparat maiaua, sunt in a 5-a zi, dar nu cred ca am timp sa fac painea astazi. Ce sa fac?

lena
Elena (lena) Leridip 03 Mar 2015, 17:02

Ii mai dati putin de mancare si o puneti la frigider.

ionut82
ionut82 06 Sep 2015, 01:24

la frigider sau congelator

ionut82
ionut82 06 Sep 2015, 01:26

vreau sami deschid o brutarie se poate folosi maiaua si intro brutarie unde sunt cantitati mai mari de paine in locul drojdiei

lena
Elena (lena) 09 Sep 2015, 19:20

Cred ca puteti s-o folositi si la brutarie, doar ca va trebui sa exersati f.bine din timp si sa va organizati cu maiaua si tot procesul ei de crstere, hranire, pastrare(la frigider).

ionut82
ionut82 13 Sep 2015, 19:54

inca o intrebare dupa c am terminat prima maia si sa zicem k a iesit bine dupa cum am inteles eu la dv trebuie sa opresc o parte din vechea maia si o pun la frigider care sunt urmatoarele etape pt a face o noua maia 

lena
Elena (lena) 13 Sep 2015, 20:22

Vedeti continuarea in retetele de Prima paine cu maia si Reinnoire maia din starter, dati o cautare pe site sau le sectiunile Semipreparate si Paine.

elenabordianu
elena bordianu (elenabordianu) 11 Dec 2015, 20:02

Lena, te salut cu mare drag! Am plamadit si eu ca asa zice mama mea, maia, insa am o nedumerire in ziua a 3-a, inainte de reinnoire, maia mea era crescuta nustiu cum, parca cam de 3 ori, dupa ce i-am pus faina si apa, s-a lasat, in ziau a 4-a, adica azi, nu a mai crescut la fel, sa fie ceva in neregula??? vreau sa-ti multumesc tare mult pentru retetele pe care la postezi, cele pe care le-am incercat au devenit favorite in familia mea!!!!!!!!!!!!

Nota mea pentru reteta:
lena
Elena (lena) elena bordianu (elenabordianu) 11 Dec 2015, 20:46

Da, se comporta diferit, nu-ti face griji :)

Ma bucur mult ca sunt utile retetele, sa aveti pofta mare!

MagdaN
MagdaN 31 Jan 2016, 15:17

A doua zi...cu buuulee:)

Poza mea pentru reteta:
otilia.andriciuc
otilia.andriciuc 15 Feb 2016, 12:55

Am si eu o intrebare. Sunt deja la ziua a cincea si nu are bule. Are si un miros ciudat, acrisor. Insa, acum am observat ca faina mea de secara este de fapt intermediara. Asta sa fie motivul pentru care nu creste? Si, as mai putea sa o salvez cumva pe asta? sa o mai hranesc in continuare? Si, tot face un soi de pojghita deasupra. e normal?

lena
Elena (lena) otilia.andriciuc 15 Feb 2016, 13:27

Puteti s-o mai hraniti 1 zi, daca tot nu creste intens puteti s-o folositi la paine dar in combinatie cu drojdie.

Ce ramane puneti la frigider si in 1-2 zile mai incercati s-o hraniti, observati cum reactioneaza. DIn ce mi-ati scris este normal sa aiba miros acru, pojghita.

Se face maia si din faina alba chiar, dar se strica repede. Cea din secara este de lunga durata si nu se strica. Daca nu e buna ar trebui sa aiba miros mai urat, de mai stricat.

CojocaruRoxana252
Cojocaru Roxana (CojocaruRoxana252) 17 Jun 2016, 10:39

Buna ziua,am o intrebare: se poate folosi maia si la masina de paine?

lena
Elena (lena) Cojocaru Roxana (CojocaruRoxana252) 17 Jun 2016, 14:49

Teoretic se poate, eu nu am incercat dar ar trebui sa iasa ceva.

CojocaruRoxana252
Cojocaru Roxana (CojocaruRoxana252) Elena (lena) 17 Jun 2016, 18:42

Multumesc pt raspuns! O sa incerc si o sa va scriu daca functioneaza!

Irina Magda
Irina Magda 10 Jul 2016, 20:57

Totusi, aproximativ cit se pune la o piine de 1 kg de faina? Si ce inseamna maia tare/slaba : cea slaba e cea noua facuta si cea tare e cea stata la frigider? Si iar: cit e valabila, ca sa nu am surpriza sa nu-mi iasa piiinea si s-o arunc?

lena
Elena (lena) Irina Magda 13 Jul 2016, 09:03

La o paine de 1 kg se pun aproximativ 100g maia.

O maia tare este cea care are vechime, a fost hranita si crescuta timp de minim 1-2 saptamani. Cea slaba este cea noua, pornita de cateva zile.

Daca sunteti atenta cu ea, maiaua din faina de secara nu se strica niciodata la frigider - periodic adaugata apa si putina faina - adica hranita.

Irina Magda
Irina Magda 13 Jul 2016, 10:55

Multumesc!

Rox 2016
Rox 2016 01 Aug 2016, 12:51

Buna ziua!

Sunt foarte multumimta ca mi-a iesit prima si sper ultima maia din viata mea! La fel de multumita sunt de cum mi-a iesit "prima painica cu maia". MULTUMESC!

As avea totusi o nelamurire: vineri am pus starterul la frigider. Astazi e luni si l-am lasat in continuare acolo. Urmatoarea paine vreau s-o fac sambata ce vine. In tot acest rastimp trebuie sa hranesc maiaua din frigider? Sau va fi suficient sa-i fac reinnoire maia din starter cu o seara inainte de a ma apuca de paine?

lena
Elena (lena) Rox 2016 02 Aug 2016, 19:33

Nu o mai hraniti, va sta bine pana atunci.

AdiMar
AdiMar 31 Aug 2016, 15:53

Buan Lena,am o nelamurire: in prima zi când am facut maiaua, am pus mai milta apa pt ca a iesit foarte groasa. A doua zi făcuse bule si se subtiase compozitia, dupa care am pus iarăși 50 g faina + 60 g apa, dar in ziua următoare nu mai erau bule si parca se separase apa, lasandu-se in jos in timp ce dasupra s-a facut o pojghiță. Am pus iarasi faina si apa si in ziua

urmatiare iar s-a separat, de aceasta data apa la suprafata, si tot fără bule. Unde gresesc? Parca nici nu a mai crescut... Multumesc frumos

lena
Elena (lena) AdiMar 31 Aug 2016, 16:03

Cum e temperatura in bucatarie, mai cald, mai racoare? Faina de care ati pus?

AdiMar
AdiMar Elena (lena) 31 Aug 2016, 17:33

Cam 25 grade in bucătărie, iar faina am pus de secară

AdiMar
AdiMar 10 Sep 2016, 14:58

Draga Lena,

Mi-a reusit pana la urma maiaua dupa ce am luat-o de la capăt cu o altă făină de secară, se pare ca faina era de vina. Spune-mi te rog, la masina de pâine se respectă retetele tale de pâine sau cum le adaptez? Am facut o pâine din faina integrala de grâu si de secară so nu prea mi-a crescut cu maia, in schimb când o făceam cu drojdie îmi iesea. Sau maiaua nu se poate folosi si la masina de pâine?

Iti multumesc mult.

ButucElena922
Butuc Elena (ButucElena922) AdiMar 10 Sep 2016, 15:07

Ma bucur mult! Teoretic merge si la masina de paine, dar fiindca este o maia tanara inca nu creste la fel de bine ca drojdia.

SofiaSimonaTudorache297
Sofia Simona Tudorache (SofiaSimonaTudorache297) 19 May 2017, 07:10

Buna , Lena! De un an de zile ma straduiesc sa fac paine cu maia , maia asa cum o facea mama mea la tara. Nu-mi creste painea prea mult nu stiu unde gresesc. Iau faina de 650 sau mai ieftina. La noi , in satul Ivrinezu, com . Pestera, Jud. Constanta maiaua se face asa.Cand se face painea avem grija sa oprim un colacel ( copt) si niste coca cam de marimea unui pumn.Aceasta coca se pune in colacul copt, dar nu fierbinte,din care s-a scos miezul. Colacul copt este facut special cand se coace painea, pentru maia. Dupa ce s-a umplut colacul cu coca se pune intr-un vas si se acopera cu apa cam o cana. Se lasa sa inghita apa, cam 12 ore. Dupa ce a inghitit apa se framanta cu malai pana se obtine un aluat tare. Se face ca o minge si se lasa iar in vas , tot cam 12 ore , pana crapa. Se intinde pe o carpa curata si se lasa la uscat. Se mai intoarce ca sa nu mucegaiasca. Se pastreaza in saculet de paza sau de hartie. Cand se face paine se inmoaie maiaua.Acum am facut maia asa cum spui tu. Acum am plamadit painea. Nu stiu cum pastrez si hranesc maiaua. Am sa caut sa citesc pe pagina ta. O zi buna.

NataliaBlindu130
Natalia Blindu (NataliaBlindu130) 09 Oct 2017, 10:17

Buna. Am si eu o problema cu maiaua. A parta zi de maia. Maiaua nu creste , deasupra pe maia a aparur un trat de apa, bule nu mai sunt. Temperatura in camera e aprox. 20-22 gr. Am adaugat faina alba de griu. Mersi mult!

lena
Elena (lena) Natalia Blindu (NataliaBlindu130) 17 Oct 2017, 09:47

Ar trebui sa fie bine, dar poate faina nu era chiar buna.

ilariana03
mariana (ilariana03) 16 Feb 2018, 09:02

Buna ziua! Stiti cumva de ce la unele retete de starter ,pt. crestere,in fiecare zi arunca jumatate si apoi hraneste?Multumesc!

lena
Elena (lena) mariana (ilariana03) 16 Feb 2018, 09:08

Nu stiu :)

codrutamironcodruta111
codruta miron codruta (codrutamironcodruta111) 28 Feb 2018, 20:00

buna seara.Maiaua mea, astazi a treia zi, a crescut f putin si am gasit o in borcan cu un strat de apa deasupra.Oare de ce?M am speriat ca era destul de lichida si am pus f f f putina drojdie sa o ajut.Am gresit tare?La un kg de faina cam cata maia sa folosesc, cu aproximatie?Multumesc mult.

lena
Elena (lena) codruta miron codruta (codrutamironcodruta111) 28 Feb 2018, 20:07

Drojdie nu trebuie, ati stricat-o. Vedeti reteta de Orima paine cu maia si scrie acolo cum faceti.

AlinaSilivestru155
Alina Silivestru (AlinaSilivestru155) 13 Nov 2019, 20:28

Buna ziua,

Sunt la a 3 a zi ... pana acum mi se pare in regula, are bule, parca a si crescut un pic dar a capatat un miros ciudat... de acru... e normal? Sau s-a stricat...

lena
Elena (lena) Alina Silivestru (AlinaSilivestru155) 13 Nov 2019, 21:40

Da, asa miroase maiaua, totul este bine.😉

AlinaSilivestru155
Alina Silivestru (AlinaSilivestru155) 15 Nov 2019, 16:28

Dupa a 4 a zi am obtinut un amestec cu putine bule... si de crescut destul de putin... nici nu imi dau seama daca chiar a crescut sau imi doresc eu asa mult sa fi crescut ca vad amestcul mai voluminos... nu imi dau seama unde am grsit? Poate ca nu am hranit maiaua fix la 24 ore? Ca apa am pus cu aproximatie si nu am masurat cei 60 ml?

Ce imi recomandati sa fac? Reiau procesul? 😞😞😞😞

lena
Elena (lena) Alina Silivestru (AlinaSilivestru155) 15 Nov 2019, 18:25

Totul este bine, continuati cu prima paine cu maia, aveti reteta pe site.😉

AlinaSilivestru155
Alina Silivestru (AlinaSilivestru155) 15 Nov 2019, 19:14

Asa o sa fac! Multumesc mult!

Tudose Gabriel
Tudose Gabriel 08 Oct 2021, 22:18

Buna seara, banuiesc ca se poate face maia si din alta faina integrala? Multumesc!

lena
Elena (lena) Tudose Gabriel 09 Oct 2021, 18:47

Se poate, dar cea din secara nu se strica si din ea se poate usor face orice alta maia.