Castraveti murati la borcan

Nota 5 (15 voturi)
*****

      Este reteta mea preferata de conservare a castravetilor, cea mai simpla, sigura si sanatoasa. Variatii sunt multe la ea, de cativa ani tot experimentez, anul asta pot sa spun ca am reusit sa gasesc formula perfecta cu ajutorul unei prietene :) Aici am pus cantitatile pentru 10 borcane de 700ml, dar voi le puteti varia in functie de consumul dvs a castravetilor murati.

Castravetii astfel murati sunt perfecti in salate, ca si garnituri sau la  o mancarica cu carne si castraveti murati(reteta bunicii pe care o voi pune pe site in curand)

Ingrediente

Castraveti
4.5 kg
Alegeti castraveti proaspeti si mici.
Morcovi
4 buc
Usturoi
30 buc
adica 30 de catei
Marar intreg uscat
2 buc
betele de marar le rupeti in bucati mici
Ardei iute
2 buc
Radacina de hrean
6 buc
Piper negru(boabe)
2 buc
2 pachete
Mustar boabe
2 buc
2 pachete
Frunza de dafin
20 buc
Apa
5 l
Sare pentru muraturi
5.5 linguri

Pasi de urmat

1

Spalati bine borcanele si le scurgeti de apa.

Castraveti murati la borcan - Pas 1
2

Spalati si curatati restul de legume si mirodenii. In fiecare borcan puneti cate 2-3 bete de marar, 3 catei de usturoi, jumatate de radacina de hrean, cateva rondele de morcov, 6-10 boabe de piper negru, 0,5 lingurita de mustar boabe, 2 frunze de dafin si cate o bucatica mica de ardei iute(dupa preferinta).

Castraveti murati la borcan - Pas 2
3

Aranjati bine castravetii in borcane, ca sa nu ramana locuri goale - la mine au incaput cate 5-6 castraveti.

Castraveti murati la borcan - Pas 3
4

Castravetii care nu incap in borcan le puneti cu putine mirodenii intr-o cratita sau casoleta mai mare  -  le veti folosi pentru a umple borcanele dupa ce se mai lasa castravetii de acolo.

Castraveti murati la borcan - Pas 4
5

Fierbeti 5 litri de apa cu 5.5 linguri de sare (Proportia este de 1l de apa la 1 lingura de sare cu varf).

Cand fierbe bine apa cu sarea, o turnati in borcane si in casoleta cu rezerva de castraveti - asa ca sa acopere bine toate legumele.

 

Castraveti murati la borcan - Pas 5
6

Inchideti borcanele bine si le lasati o zi la umbra (de obicei le tin la bucatarie pe masa).

 

Castraveti murati la borcan - Pas 6
7

Apoi scurgeti apa din borcane si casoleta inapoi in cratita si o puneti la fiert.

Castraveti murati la borcan - Pas 7
8

Lasati sa fiarba bine 2-3 min si o turnati inapoi in borcane.

Mai lasati o zi castravetii sa se mureze.

Castraveti murati la borcan - Pas 8
9

Urmatoarea zi scurgeti iarasi moarea din borcane in cratita, o puneti la fiert. In acest timp umpleti spatiile goale formate dupa ce s-au mai lasat castravetii cu cei din casoleta. Aranjati bine, puteti sa le fortati putin.

Apoi turnati moarea clocotita inapoi in borcanele cu castraveti, puneti capacul si inchideti bine.

Castraveti murati la borcan - Pas 9
10

Dupa ce ati inchis bine, intoarceti usor borcanul sa verificati daca nu curge. Daca curge mai fortati capacul sa se inchida bine. Apoi intoarceti borcanele cu fundul in sus pe un prosop pana se racesc.

Se pastreaza in camara, debara chiar si la temperatura camerei.

Castraveti murati la borcan - Pas 10
11

Cantitatea de castraveti si mirodenii o puteti varia dupa plac, important este sa pastrati proportia de apa cu sare. Castravetii sunt buni de mancat cam in 2-3 saptamani dupa ce le-ati inchis.

Sper ca am explicat bine pasii, daca ceva nu se intelege ma intrebati in comentarii.

Recomand cu incredere reteta, este perfecta pentru amatorii de castraveti acrisori si crocanti.

Pofta Buna!

Castraveti murati la borcan - Pas 11
Cantitate: 5 kg (10 borcane de 700ml)
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: mediu
Timp total de pregatire: 60 min

S-ar putea sa-ti mai placa

Comentarii

mihaha (17 August 2009, 17:00)

Otet nu se pune deloc?

lena
lena (17 August 2009, 17:02)

Nu, sunt suficient de acri din moarea fermentata 3 zile.

mihaha (18 August 2009, 12:09)

ok,am sa incerc....pt prima oara,sper sa reusesc

Galia
*****
Galia (03 September 2009, 12:04)

va zic eu,E BUNA !

nutu (01 November 2009, 14:00)

mereu am fost contrariat de faptul ca nu se pastrau castravetii crocanti si mult timp .asta fara otet.am sa incerc si revin cu concluziile .multam mult!

maslinutza (02 February 2010, 22:59)

astia sunt castraveti murati,,,de ce trebuie sa schimb de 3 ori apa la ei?

lena
lena (03 February 2010, 08:55)

Sunt castraveti murati care ar putea fi pastrati mai mult decat un sezon, adica din iarna pana primavara. Aceste borcane le am tot anul, castravetii clasici murati nu tin mai mult, doar daca le pui conservanti. Apa nu o schimbi, doar o fierbi/sterilizezi sa se pastreze mai mult conservele.

*****
amalia80 (03 September 2010, 09:48)

Pun si eu astfel de castraveti la murat, insa doar in apa sarata. Daca este cald sunt gata cam intr-o saptamana. Ii consumam imediat pentru ca nu tin mai mult de 2 luni. Care este secretul ca nu se moaie in timp?

lena
lena (03 September 2010, 15:07)

Secretul este in faptul ca moarea se fierbe si se capseaza ermetic borcanele, sa nu lase aer.

bocsa (04 September 2010, 22:52)

Acestia sunt castraveti in saramura.Mie i-mi plac si castravetii in otet, mai ales reteta bulgareasca.

*****
claudia1976 (09 September 2010, 17:33)

E vremea murăturilor. Am pus câteva borcane şi după reţeta ta, Lena. Vedem ce-i iesi... Multumesc pt. idei.

*****
MariaP (11 September 2010, 20:50)

Si eu am pus zilele trecute cateva borcane. Am respectat cu sfintenie reteta. Sper sa-mi tina. Multumesc pentru reteta.

Creola
*****
Creola (19 September 2010, 23:10)

Prefer mai degraba castravetii murati in saramura decat pusi dupa metoda bulgareasca cu otet(asa cum am facut in ultimii ani).

Azi am pus castravetii dupa reteta dv. Sper sa fie minunati.

MariaP (20 September 2010, 14:50)

Eu am facut si cateva borcane dupa reteta de mai sus, dar am pus si la otet, cu PikantFix. Toate borcanele arata foarte bine! Astept cu nerabdare sa-i gust pe cei fara otet, ceilalti stiu cum ies.

bocsa (20 September 2010, 22:32)

Cei in saramura i-mi plac  atunci,dupa trei -patru zile;apoi se sareaza prea rau.In schimb, cei in otet i-si pastreaza neschimbat, gustul, toata iarna.

 

MariaP (21 September 2010, 09:03)

Bocsa, reteta de castraveti murati de mai sus e diferita de cea clasica de care vorbesti tu. Acesti castraveti nu sunt gata in 3-4 zile, ci in 2-3 saptamani, modalitatea de preparare e diferita, asa ca si rezultatul cu siguranta este altul.

nutu (23 September 2010, 20:53)

tot timpul am avut o parere de rau ca nu stau prea mult timp castravetii in saramura

sper sa mearga de data asta

revin cu concluzia.multumesc

bocsa (24 September 2010, 17:38)

Astazi am pus un borcan de 3 Kg,de castraveti, la murat.S-au facut foarte multi in gradina.I-am pus dupa reteta bulgareasca dar am pus si putine frunze de telina.Sunt curioasa sa vad ce gust au cu telina.

bia cris
bia cris (25 October 2010, 10:33)

tu poti sa imi spui cum se numeste   hreanu ca eu nu am nici o idee  aici  in _(in spania ))caut nu gasesc si nici dupa miros nu   pot sa imi dau seama pt ca nu stiu cum e ,la mine e prima data cand fac muraturi ,te rog sa imi trimity mes

lena
lena (25 October 2010, 10:47)

Bia, hreanul este sau radacina sau frunze - radacinele sunt lungi si albe, cam cat este lungimea palmei - si are un miros specific iute. Frunzele sunt ovale si lungi, nu sunt la fel de eficiente ca si radacina dar tot merg la muraturi.

Uite am gasit intr-un dictionar culinar traducerea hreanului -

Hrean - Horseradish(Engleza) - Raifort(Franceza) - Rabano Silvestre(Spaniola)

Sper ca te-am explicat bine

bia cris
bia cris (25 October 2010, 19:54)

mersi mult de tot pt mes, eram disperata ca nu stiam cum se numeste te pup dulce mersi

*****
artystu (26 May 2011, 16:18)

salutari tuturor amatorilor de muraturi si mai ales "profesoarei" noastre care scoate niste retete...mmmmm.....k,ceea ce am vrut eu defapt sa te intreb draga Lena,ie ca ie vreo problema daca pun sare normala de masa si nu cea de muraturi (din pakate nu am gasit niciunde si nah.akuma sunt curios daca ie sau nu vreo problema si daca trebuie schimbata proportia de sare daca ie de cea alimentare,normala).

lena
lena (26 May 2011, 17:01)

De la sarea normala de masa(adica iodata) castravetii se fac moi, chiar terci - strica toata reteta - am testat si recomand sa nu strici produsele. Si... multumesc de aprecierea site-ului

artystu (08 June 2011, 12:37)

Ziua buna draga Lena,am o rugaminte ffffff mare si anume:  vreau neaparat sa pun niste mazare la conserva si sincer nush nici o reteta si ma gandeam cum tu esti experta in ale gatitului si nu numai,sa-mi dai o reteta care consideri tu ca este mai potrivita. Te salut cu respect. Ciao

lena
lena (08 June 2011, 14:15)

Eu as pune-o la congelator -altfel nu prea am conservat

MIKELINA (17 July 2011, 00:15)

Buna Lena,

Am testat si eu cateva retete de pe saitul tau,ce pot sa spun,doar cuvinte de lauda......

dar am si eu o intrebare vizavi de castraveciorii acestia,am respecatat intocmai reteta ta,insa s a tulburat apa,este ok,asa trebuie sa se intample? Sincer prefer  castravetii fara otet,imi plac si cei cu otet,dar nu ma omor dupa ei si cautam o reteta fara .

lena
lena (17 July 2011, 07:19)

Este oke sa se tulbure apa, incepe procesul de fermentare. Dupa ce le conservezi si le lasi putin se va limpezi, se va forma un sediment alb, normal pentru castravetii murati. Te pup si multumesc de apreciere

MIKELINA (17 July 2011, 23:06)

Multumesc Lena,si daca tot suntem la capitolul muaturi o reteta pt conopida murata nu ai?    

 

lena
lena (18 July 2011, 08:11)

Conopida de obicei o murez toamna, impreuna cu celelalte muraturi - la bidon din ala mare de plastic - tot asa - 1 litru de apa 1 lingura de sare si combin castravetii, conopida, gogonele, etc. Fac asa cum se fac muraturile clasice - daca ma gandesc bine ar merge sa pui si aici printre castraveti cateva buchetele de conopida, sigur nu strica

MIKELINA (19 July 2011, 00:03)

Pentru toamna vreau reteta,ma gandeam si eu la varianta asta dar cu varza,imi place sa pun varza la murat in butoi pt.mancat ca si muratura,in loc de verze(varza tocata marunt),asa se spune la noi in Adeal,mi se pare ca este mai tare si mai gustoasa in varianta asta.Cred ca ar merge foarte bine si conopida.Am incercat mai multe variante ,insa nu prea reusite,conopida s a muiat si si a schimbat culoarea,in plus de asta s a acrit foarte tare - nu stiu sa fie de vina si soiul? - am inteles ca si conopida este de vara si de toamna.

Am sa incerc!  Multumesc mult.....

Teselisa (07 August 2011, 10:01)

Buna dimineata,

Stiu ca e duminica, dar astazi e a 3-a zi cand fierb moarea...

Lena, daca nu te superi as completa la reteta ta - pentru ca eu la a doua fierbere m-am desteptat -  ca in momentul in care se scurge zeama de pe castraveti dintr-un borcan sa se foloseasca o sita si sa se puna inapoi in borcan ce ramane in ea.

Cred ca o sa iasa superi buni ...

 

Pau Buli
Pau Buli (30 August 2011, 23:47)

Lena am o mare rugaminte la tine! Un pot gasi sare pt muraturi? Doar iodata am vazut si intradevar... tati punea sarea iodata si mereu se faceau fleci castravetii de nu-i puteam nici prinde in mana :|

lena
lena (31 August 2011, 08:49)

Pau, se gaseste doar prin piata, sau la magazine mici de cartier - intrebi de "sare pentru muraturi".

Multumesc mult pentru comentarii, ma bucur mult ca v-au placut retetele!

crismi (19 September 2011, 22:49)

Lena,merg puse si gogonelele(rosiile verzi)  dupa reteta asta? nu am facut niciodata gogonele murate pentru ca nu am beci si nu am unde sa le pastrez neconservate.Poate imi spui si cum faci varza murata in conditii de apartament. Multumesc!

Pau Buli
Pau Buli (23 September 2011, 00:26)

Am gasit intr-un final sare fara iod :D si am pus 2 borcane de 4 litri de castraveti. Sunt convinsa ca vor fi foarte buni :X Multumesc tare mult pt reteta fara otet, fara conservant  :D

adele
*****
adele (30 November 2011, 12:20)

am sa  incerc si eu reteta sa vedem...eu stau in italia si castravetii nu sunt cine stie ce aici.am pus 2 ani la rand si nu mi-au iesit.doar ca am facut saramura cu apa rece si mi-au fermentat.am sa incerc si asa.dar aici nu se gaseste sare pentru muraturi .am cumparat sare groasa marina.sper sa imi iasaaaaaaaaaaa.imi plac la nebunie castarvetii murati in saramura. 

roberth
roberth (30 December 2011, 17:07)

 Aceasta reteta... am aflat ulterior ca si altii o folosesc dar, tot ce pot sa spun este ca, de douazeci de ani (si mai mult chiar) caut o reteta cu saramura care "sa reziste" in debaraua noastra de la bloc unde sunt in permanenta peste 15 grade celsius. A rezistat! Mai mult, este deliciul intregii familii. Castavetii sunt crocanti si parfumati... este un deliciu culinar! Lena, vreau sa recomand aceasta reteta pe siteul meu si mai multe dintre retele tale! Iti multumesc din suflet pentru aceasta reteta!

lena
lena (30 December 2011, 17:20)

Multumesc Roberth pentru comentariu si apreciere - reteta intr-adevar este f.buna, clasica.

roberth
roberth (26 August 2012, 16:56)

  Pentru ca mi-am adus aminte: acum o saptamana am desfacut ultimul borcan. La fel de bun si gustos ca acum un an cand i-am pus! Multumesc din nou pentru o reteta simpla dar atat de gustoasa si, mai ales, atat de "longeviva". Fara conservanti!

*****
FlorinM (08 September 2012, 20:23)

 La un borcan nu am reusit sa l inchid ermetic ca sa pot sa l intorc dupa a treia zi,crezi ca o sa fie probleme?mersi.

lena
lena (08 September 2012, 20:52)

Dap, s-ar putea sa fie probleme - depinde si unde le tii. Ti-as recomanda sa pui borcanul dupa vreo 7 zile la frigider si sa-l mancati primul.  Asa mai faceam si eu, ba chiar special nu le inchideam ermetic ca sa am muraturi mai proaspete pana vine iarna.

soni (12 September 2012, 12:20)

Lena, am pus castraveti dupa reteta asta. E a doua oara vara asta. Prima data am respectat reteta, acum la fel dar am uitat aseara ca trebuie sa intorc borcanele. Oare e vreo problema? Sa mai fierb odata moarea si sa le intorc diseara? Sau sa le las in pace?

lena
*****
lena (12 September 2012, 12:49)

 Lasa asa, daca sunt inchise ermetic nu este grav.

mariana370 (13 September 2012, 16:10)

 Buna si eu am facut dar la mine zeama lor sa albit asea e tulbure ai idee de la ce ? Am respectat reteta

iuliaghib (27 September 2012, 15:40)

Am facut si eu aceasta reteta de castraveti. Dupa 2 sapt, am deschis un borcan, curioasa fiind sa vad ce gust capata. In max 10 min au disparut din farfurie, castravetii, dintr-un borc de 800g, si precizez ca inca nu erau suficient murati.imi imaginez cum vor fi dupa o perioada mai mare de timp. Dementiali.

Incercati, merita.

Am facut si rosii marinate, dar inca nu am deschis borcan. cred ca vor fi la fel de bune.

Incercati retetele, oricare din ele, ca merita. Eu am incercat multe si sunt foarte multumita.

lena
lena (27 September 2012, 15:44)

Ma bucur ca v-au placut Iulia! Sa aveti pofta buna la toate :)

Si multumesc mult de comentariu

lena
lena (27 September 2012, 15:45)

Mariana370, zeama este normal sa se tulbure pentru ca sunt castraveti murati. Dupa un timp observi ca se mai aseaza pe fund albul ala si ramane mai limpede moarea.

FlorinM (02 October 2012, 21:33)

 Am deschis un borcan.........si senzatie,fffff buni,tari,crocanti.....intr-un cuvant deliciosi!!!!Urmeaza sa pun varza la butoi!

roberth
roberth (08 October 2012, 14:49)

 Lena, a mai intrebat cineva mai sus (crismi)... sti cumva, se pot pune si gogonele dupa aceasta reteta? Eu oricum o "sa ma risc" dar vroiam sa stiu daca "sa risc mai mult"? :)

lena
lena (08 October 2012, 21:59)

Dap, mi-a scapat comentariul cu gogonelele - cred ca ar merge, nu am incercat. As recomanda doar sa le pui pe cele foarte verzi, daca sunt macar usor roz s-ar putea sa se inmoaie prea mult.

timotei
timotei (03 December 2012, 23:53)

Multumesc Lena din toata inima pt acesta receta minunata,de citiva ani fac pepeni murati si nici intrun an nu iam mincat ,caci din cauza ca se faceau fleoasca cind ii scoteam din borcan .Dar anul acesta am facut receta ta si sunt foaaaaarte buni ,asa cum ii facea mami acasa.Simi place ca receta e la litri nu la borcan.Multumesc inca o data de receta aceasta,cu siguranta ca la anul fac iarasi dupa receta ta.

*****
vale (14 June 2013, 18:40)

 salut o intrebare moarea cind se ferbe se lasa sa se raceasca ori se toarna ferbinte.

lena
lena (14 June 2013, 19:03)

Se toarna fierbinte.

vale (15 June 2013, 20:00)

 multumesc mult sa fi sanatoasa...

vale (18 June 2013, 19:22)

 salut spunetimi daca se poate pune la murat castravetii albi ca acest an am foarte multi dar iam sadit pentru prima oara si mii frica ca sai pun lamurat  sa nuse faca fleasca.

lena
lena (18 June 2013, 20:34)

Poti pune orice castraveti, doar sa fie proaspeti - soiul chiar nu conteaza(asa cred, dar sincera sa fiu de castraveti albi aud prima data).

vale (19 June 2013, 19:22)

 iti multumesc . da castraveti albi sunt si sunt foarte dulci si crocanti am avut seminta din italia. osa incerc sa pun la murat si osa spun daca sunt buni.

HDorina
*****
HDorina (27 July 2013, 23:36)

 Lena am si eu o intrebare; daca procedez la fel si cu conopida e ok? Multumesc anticipat.

lena
lena (28 July 2013, 17:42)

Eu am combinat castraveti cu dovlecei, a fost foarte bine - ma gandeam sa incerc si cu conopida, sigur nu ar trebuii  sa fie probleme.

HDorina
HDorina (14 August 2013, 16:44)

 Am revenit cu conopida murata dupa aceeasi reteta ca a castravetilor si e la fel de minunata. Multumesc draga Lena. 

HDorina
HDorina (14 August 2013, 16:46)

 Aaa...si poza...dovada. Am pus cu sfecla rosie pentru culoare si morcov.

lena
lena (14 August 2013, 16:51)

Ce bine arata Dorina! Fac si eu neaparat

hanna
hanna (28 August 2013, 13:38)

 pot sa pun si cimbru uscat,ceapa si frunze de visin in borcan ?

lena
lena (28 August 2013, 14:15)

Cred ca poti.

hanna
hanna (28 August 2013, 14:41)

 merge sa pun si gogosarii dupa reteta asta? ms

lena
lena (28 August 2013, 14:43)

Sigur merge conopida de gogosari nu stiu, dar cred ca nu prea.

*****
alina82 (31 August 2013, 13:38)

 sunt fffffffffffffffff buni castravetii. mama mea ii pune la fel de 20 de ani de la ea stiu reteta, dar ea ii pune si in bidoane de plastic si se pastreaza la fel de bine!!! bravo Lena, eu acum ii pun in borcane de sticla si anul trecut la fel i-am pus!!

hanna
hanna (17 September 2013, 12:04)

 am pus castraveti dupa reteta ta, si azi ,dupa 3 saptamani de cand i-am pus am deschis borcanul si vreau sa zic ca sunt extraordinar de buni!!! recomand tuturor gospodinelor,pentru ca mie nu imi plac cele in otet ,astia sunt mult mai sanatosi,mersi de reteta!!!!!!

hanna
hanna (17 September 2013, 12:10)

 mai am o intrebare:daca am deschis borcanul ,trebuie pastrat la frigider sau nu e obligatoriu?ca am pus in borcane mai mari de 1 litru jumate si nu se mananca imediat! ms

lena
lena (17 September 2013, 21:47)

Mai bine pastrati la frigider sa nu faca "floare" deasupra.

VirginiaS (18 September 2013, 00:00)

 Dupa atatea comentarii care lauda reteta, as vrea sa o incerc si eu, insa daca am un butoi de plastic din comert in care a mai pus mama mea in anii trecuti muraturi, as putea incerca reteta asta? e un butoi de 5 litri parca...nu stiu insa cum as face partea cu intorsul cu josul in sus :) ceva idei? multumesc mult!

VirginiaS (18 September 2013, 00:05)

 Si inca o intrebare: daca nu pun boabe de mustar,modifica cumva fermitatea castravetilor? Nu as vrea sa pun ptr ca mama mea a folosit in ultimii ani boabele de mustar la murarea castravetilor si mi s-a parut ca le da un gust amar, o aroma nu tocmai placuta. Incerc cumva sa fac o reteta care sa se apropie cat mai mult de gustul castravetilor de butoi pe care ii cumpar de la tarani din piete.Nu stiu ce ingrediente "magice" pun ei(banuiesc ca si frunzele de visin dau o aroma aparte, insa nu am de unde sa fac rost de ele) dar as vrea sa incerc aceasta reteta,daca toata lumea o lauda :) Multumesc inca o data!

lena
lena (18 September 2013, 09:28)

Virginia, mama mea face la butoi aceasta reteta, fara boabe de mustar si frunze de visin - obligatorii sunt hreanul(pentru fermitate) si mararul(pentru aroma).

Se toarna apa rece cu sare, nu se fierbe si se sigileaza ermetic butoiul - trebuie tinut in beci sa nu se acreasca prea tare si sa nu se strice - la balcon mai greu, abia dupa ce se face mai frig afara.

VirginiaS (18 September 2013, 10:17)

Multumesc mult pentru raspuns! :) Inteleg deci ca nu mai trebuie sa fac operatiunea cu 3 zile de apa oparita asa cum este pentru borcane? Pun doar apa rece sarata din prima zi si apoi dau la rece, nu? Se mai scoate cumva apa din butoi sa se vanture? Am pivnita, asa ca ar fi conditii prielnice pentru butoi. Mama mea mai obisnuieste sa opareasca castravetii inainte de a-I pune in borcane/butoi. Aceasta operatiune cum afecteaza oare fermitatea castravetilor de-a lungul iernii?Eu banuiesc ca nu ii mai lasa sa fie crocanti. Multumesc mult si o zi frumoasa! Abia astept sa fac reteta!

lena
lena (18 September 2013, 14:58)

Nu mai opareste castravetii si nici nu vantura moarea, incearca, aici mult depinde si de castraveti, calitatea apei,sarea, etc.

rafaela (18 September 2013, 15:07)

 eu pun castravetii in borcne de 10 si 15 kg.....cum mai rastorn eu saramura,fetelor????

 

lena
lena (18 September 2013, 15:10)

Mai puneam si noi, nu este imposibil dar mai atent :)

Chriss (18 September 2013, 16:05)

 buna, multumim pt reteta, acum o facem si noi. Am o intrebare: daca rasturnam lichidul din borcane, cand il punem inapoi, ce sanse sunt sa se repartizeze condimentele in mod egal? ca acum noi am pus in fiecare borcan, peste castraveti, ianinte de a turna prima runda de lichid. Ms muult!

 

lena
lena (18 September 2013, 16:39)

Se repartizeaza bine, fara grija.

hanna
hanna (25 September 2013, 13:09)

 eu am pus si 2 borcane de gogonele astazi dupa reteta asta sper sa fie bune ,era si o gogonela mai roz si moale si am pus-o si pe aia cred ca nu o sa stric toata treaba.o zi faina!!

bebemami (01 October 2013, 12:00)

buna!e ok sa fermenteze a doua zi cand trebuie sa refierbem saramura?

hanna
hanna (01 October 2013, 13:15)

da,e ok!!! 

lena,cred ca la castravetii astia ai cele mai multe comentarii 

lena
lena (01 October 2013, 14:52)

A, nu, mai am o  reteta unde comentariile sunt multe - Prajitura cu mere. nu se mai termina pagina :)

Da, chiar este normal sa femrneteze.

bebemami (01 October 2013, 15:09)

multumesc...sper sa iasa buni si sa tina pt iarna, caci baietelul meu de trei ani nu mananca nimik fara "bababete ac'u"

bebemami (02 October 2013, 09:00)

Draga Lena, aseara am reluat procedura de fierbere a saramurii, fiind a treia tura si mi s-a parut ca parca miroasea cam urat saramura, era f tulbure, insa castravetii inca erau tari..oare sa fi gresit ceva??

pup

lena
lena (02 October 2013, 10:04)

S-ar putea din cauza frigului sa fermenteze mai greu, asa am patit si eu intr-un an - mai greu se acrea saramura. Sper ca va fi bine, poti sa le mai tii o zi, dar ai grija sa fie cald in bucatarie.

*****
mehedinti patricia (02 October 2013, 15:34)

Am fiert a doua oara si nu-mi ajunge moarea. Ce fac?

lena
lena (02 October 2013, 15:36)

Adauga putina apa.

mehedinti patricia (02 October 2013, 15:43)

Multumesc pentru sfat!

Va tin la curent.

bebemami (02 October 2013, 15:48)

nici mie nu mi-a ajuns moarea nici a doua ,nici a treia oara, insa am pastrat saramura din cantitatea initiala ca am facut prea multa si am completat cu saramura fierbinte de fiecare data...ce-o iesi, o iesi...:)

spor!

GabiCo (16 October 2013, 12:51)

 Eu fac de obicei vara, ca n-am unde sa pasterz pentru iarna si ii pun cam la fel. Insa, in loc de boabe de mustar folosesc boabe de coriandru si in loc de dafin pun frunze proaspete de telina. Sunt intr-adevar minunati!

 

 

bebemami (17 October 2013, 09:44)

Buna!

am degustat ieri un borcanel din castraveti..

grozavi...doar ca zeama mirosea ciudat, insa deliciosi...sper sa se pastreze asa toata iarna...flacaul meu e topit dupa ei...multam pt reteta, in sfarsit am gasit una intr-adevar reusita...

Jennygall (30 October 2013, 17:21)

 Buna!

Am gustat castraveții după 3 zile.Sant prea sărati .Se poate ca sarea care am folosit-o e de vina.Eu îți scriu din Argentina.E o posibilitate sa reduc sarea punând un fruct sau leguma care sa absoarbă sarea? 

lena
lena (30 October 2013, 17:25)

Eu zic sa lasi asa,  la inceput se simte mai mult sarea si nu sunt acri, mai incolo se mai inacresc si se fac buni.

alina6 (13 November 2013, 05:51)

Lena,am facut castravetii astia dar acum cand i-am despacut dupa 1 luna...apa este asa tulbure si pe fundul borcanului e albicios... nu sunt prea acri nu prea au gust sunt stricati?mai pot sa fac ceva cu ei?

lena
lena (13 November 2013, 19:50)

Este normal sa fie apa tulbure si sa sa fie sediment albicios. Daca nu s-au acrit poate nu o fost buna sarea sau era mai frig in bucatarie. Ciudat, trebuiau sa fie macar sarati daca nu acri, poate nu ai respectat bine cantitatea de sare?

alina6 (13 November 2013, 23:12)

am respectat totul...i-am pus in balcon...sunt putin sarati dar daca ii mai lasa se mai acresc?daca nu o sa ii pap eu singura asa:D

lena
lena (14 November 2013, 08:50)

Mai lasa-i atunci sa se acreasca, se fac cam in 1-2 luni.

bebemami (15 November 2013, 12:12)

Draga mea, am desfacut aseara un borcan de castraveti si sunt deliciosi...au apa limpede, dar fundul albicios...sunt tari, murati si grozavi!

multumesc ink o data pentru reteta asta, am s-o pastrez cu sfintenie...

pup, cu drag

mia1990 (10 July 2014, 23:20)

 salut,nu inteleg apa se pune asa fierbinte sau racita,mersi mult sper sami raspunzi

lena
lena (10 July 2014, 23:44)

Se toarna fierbinte, nu am scris nimic de racire.

*****
cocismhl (15 July 2014, 16:21)

 Bună!

Eu am învăţat această reţetă de la mama, iar ea de la bunica. Procedăm puţin altfel: facem o saramură exact  cu ingredientele descrise de tine: (sare, foi de dafin, piper). Această saramură o fierbem, şi aşa în clocot o turnăm peste catraveţiii spălaţi şi puşi într-o oală mare. Lăsăm aşa castraveţii de pe o zi pe alta. În felul acesta castraveţii se înmoaie şi îi putem aranja mai bine în borcane (se mulează mai bine). Pe fundul borcanului punem frunze de vişin, mărar şi cimbru uscat, feliuţe de usturoi, apoi aranjăm castraveţii în aşa fel încât să rămână cât mai puţine goluri. Oricum, în acele goluri se îndeasă felii subţiri de hrean. Deasupra borcanelor se pun din nou frunze de vişin, mărar şi cimbru. Saramura în care au stat castraveţii se mai pune din nou să dea în clocot şi aşa fierbinte se umple fiecare borcan. Se închide ermetic şi se pun în cămară, fără să-i mai întroc. Acum, în iulie mai am trei borcane de vara trecută şi castraveţii sunt încă crocanţi. Mi se pare mai simplu aşa, decât să tot golesc fiecare borcan şi să-, umplu din nou. Vă doresc spor la treabă. PS.: trebuie neapărat sare pentru murături, neiodată!

 !!!

 

Top Retete
vezi toate retetele din top
Culinary recipes ByLena