Castraveți murați în saramură, la borcan Rețetă VIDEO

Castraveți murați în saramură, la borcan

Este rețeta mea preferată de conservare a castraveților, cea mai simplă, sigură și sănătoasă. Variații sunt multe la ea, de câțiva ani tot experimentez, anul ăsta pot să spun că am reușit să găsesc formula perfectă cu ajutorul unei prietene :) Aici am pus cantitățile pentru 10-12 borcane de 800ml, dar voi le puteți varia în funcție de consumul dvs a castraveților murați.

Foarte important să aveți grijă ce apă puneți la murături, important să fie curată și filtrată, dar nu excesiv. Eu am folosit cană Brita pentru a filtra apa de la robinet, dar bineînțeles perfectă ar fi apa de izvor sau fântână.

Castravetii astfel murați sunt perfecți în salate, ca și garnituri sau la o mâncărică cu carne și castraveți murați.

Ingrediente

Castraveți
4.5 kg
Alegeți castraveți proaspeți și mici.
Morcovi
4 buc
   
Usturoi
30 buc
adică 30 de căței
Mărar întreg uscat
2 buc
bețele de mărar le rupeți în bucăți mici
Ardei iute
3 buc
opțional
Rădăcină de hrean
5 buc
   
Piper negru(boabe)
1 lingura
   
Muștar boabe
2 buc
2 pachete - dar este opțional, de obicei pun muștar boabe doar la castraveții în oțet
Frunză de dafin
20 buc
   
Apă
5 l
   
Sare pentru murături
5 linguri
   

Pași de urmat

Pas 1

Spălați bine borcanele și le scurgeți de apă.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 1
Pas 2

Spălați și curățați restul de legume și mirodenii. În fiecare borcan puneți câte 2-3 bețe de mărar, 3 căței de usturoi, jumătate de rădăcină de hrean, câteva rondele de morcov, 6-10 boabe de piper negru, 0,5 linguriță de muștar boabe, 2 frunze de dafin și câte o bucățică mică de ardei iute (după preferință).

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 2
Pas 3

Aranjați bine castraveții în borcane, ca să nu rămână locuri goale - la mine au încăput câte 5-6 castraveți.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 3
Pas 4

Castraveții care nu încap în borcan îi puneți cu puține mirodenii într-o cratiță sau caserolă mai mare - îi veți folosi pentru a umple borcanele după ce se mai lasă castraveții de acolo.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 4
Pas 5

Fierbeți 5 litri de apă cu 5 linguri de sare (Proporția este de 1l de apă la 1 lingură de sare cu vârf).

Aveți grijă la apă, cea de robinet mai bine să fie filtrată (eu am filtrat cu cana Brita de la Kitchenshop), iar dacă aveți apă de fântână sau izvor este și mai bine.

Când fierbe bine apa cu sarea, o turnați în borcane și în caserola cu rezerva de castraveți - așa ca să acopere bine toate legumele.

 

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 5
Pas 6

Închideți borcanele bine și le lăsați o zi la umbră (de obicei le țin la bucătărie pe masă).

 

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 6
Pas 7

Apoi scurgeți apa din borcane și caserola înapoi în cratiță și o puneți la fiert.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 7
Pas 8

Lăsați să fiarbă bine 2-3 min și o turnați înapoi în borcane.

Mai lăsați o zi castraveții să se mureze.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 8
Pas 9

Următoarea zi scurgeți iarăși moarea din borcane în cratiță, o puneți la fiert. În acest timp umpleți spațiile goale formate după ce s-au mai lăsat castraveții cu cei din caserolă. Aranjați bine, puteți să le forțați puțin.

Apoi turnați moarea clocotită înapoi în borcanele cu castraveți, puneți capacul și închideți bine.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 9
Pas 10

După ce ați închis bine, întoarceți ușor borcanul să verificați dacă nu curge. Dacă curge mai forțați capacul să se închidă bine. Apoi întoarceți borcanele cu fundul în sus pe un prosop până se răcesc.

Se păstrează în cămară, debara chiar și la temperatura camerei.

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 10
Pas 11

Cantitatea de castraveți și mirodenii o puteți varia după plac, important este să păstrați proporția de apă cu sare. Castraveții sunt buni de mâncat cam în 2-3 săptămâni după ce le-ați închis.

Sper că am explicat bine pașii, dacă ceva nu se înțelege mă întrebați în comentarii.

Recomand cu încredere rețeta, este perfectă pentru amatorii de castraveți acrișori și crocanți.

Poftă Bună!

Castraveți murați în saramură, la borcan - Pas 11

Găsiți acum rețetele voastre preferate și în cartea noastră Top 50 rețete Pas cu Pas, prima carte din România cu rețete prezentate detaliat cu POZE pe PAȘI, un adevărat ghid vizual simplu de urmat în timpul procesului de gătire.

Cartea se găsește în librăriile partenere ale editurii Curtea Veche, sau online aici.

Click aici!

Cantitate: 5 kg (10-12 borcane de 800ml)
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: mediu
Timp total de pregătire: 60 min
Data publicării:
Notă: 5 (26 voturi)

Vrei să primești rețetele noi pe email?

Comentarii

mihaha
mihaha 17 Aug 2009, 17:00

Otet nu se pune deloc?

lena
Elena (lena) mihaha 17 Aug 2009, 17:02

Nu, sunt suficient de acri din moarea fermentata 3 zile.

mihaha
mihaha 18 Aug 2009, 12:09

ok,am sa incerc....pt prima oara,sper sa reusesc

Galia
Galia 03 Sep 2009, 12:04

va zic eu,E BUNA !

Nota mea pentru rețetă:
nutu
nutu 01 Nov 2009, 14:00

mereu am fost contrariat de faptul ca nu se pastrau castravetii crocanti si mult timp .asta fara otet.am sa incerc si revin cu concluziile .multam mult!

maslinutza
anca (maslinutza) 02 Feb 2010, 22:59

astia sunt castraveti murati,,,de ce trebuie sa schimb de 3 ori apa la ei?

lena
Elena (lena) anca (maslinutza) 03 Feb 2010, 08:55

Sunt castraveti murati care ar putea fi pastrati mai mult decat un sezon, adica din iarna pana primavara. Aceste borcane le am tot anul, castravetii clasici murati nu tin mai mult, doar daca le pui conservanti. Apa nu o schimbi, doar o fierbi/sterilizezi sa se pastreze mai mult conservele.

amalia80
amalia80 03 Sep 2010, 09:48

Pun si eu astfel de castraveti la murat, insa doar in apa sarata. Daca este cald sunt gata cam intr-o saptamana. Ii consumam imediat pentru ca nu tin mai mult de 2 luni. Care este secretul ca nu se moaie in timp?

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) amalia80 03 Sep 2010, 15:07

Secretul este in faptul ca moarea se fierbe si se capseaza ermetic borcanele, sa nu lase aer.

bocsa
gabriela (bocsa) 04 Sep 2010, 22:52

Acestia sunt castraveti in saramura.Mie i-mi plac si castravetii in otet, mai ales reteta bulgareasca.

claudia1976
claudia1976 09 Sep 2010, 17:33

E vremea murăturilor. Am pus câteva borcane şi după reţeta ta, Lena. Vedem ce-i iesi... Multumesc pt. idei.

Nota mea pentru rețetă:
MariaP
MariaP 11 Sep 2010, 20:50

Si eu am pus zilele trecute cateva borcane. Am respectat cu sfintenie reteta. Sper sa-mi tina. Multumesc pentru reteta.

Nota mea pentru rețetă:
Creola
Creola 19 Sep 2010, 23:10

Prefer mai degraba castravetii murati in saramura decat pusi dupa metoda bulgareasca cu otet(asa cum am facut in ultimii ani).

Azi am pus castravetii dupa reteta dv. Sper sa fie minunati.

Nota mea pentru rețetă:
MariaP
MariaP 20 Sep 2010, 14:50

Eu am facut si cateva borcane dupa reteta de mai sus, dar am pus si la otet, cu PikantFix. Toate borcanele arata foarte bine! Astept cu nerabdare sa-i gust pe cei fara otet, ceilalti stiu cum ies.

bocsa
gabriela (bocsa) 20 Sep 2010, 22:32

Cei in saramura i-mi plac  atunci,dupa trei -patru zile;apoi se sareaza prea rau.In schimb, cei in otet i-si pastreaza neschimbat, gustul, toata iarna.

MariaP
MariaP 21 Sep 2010, 09:03

Bocsa, reteta de castraveti murati de mai sus e diferita de cea clasica de care vorbesti tu. Acesti castraveti nu sunt gata in 3-4 zile, ci in 2-3 saptamani, modalitatea de preparare e diferita, asa ca si rezultatul cu siguranta este altul.

nutu
nutu 23 Sep 2010, 20:53

tot timpul am avut o parere de rau ca nu stau prea mult timp castravetii in saramura

sper sa mearga de data asta

revin cu concluzia.multumesc

bocsa
gabriela (bocsa) 24 Sep 2010, 17:38

Astazi am pus un borcan de 3 Kg,de castraveti, la murat.S-au facut foarte multi in gradina.I-am pus dupa reteta bulgareasca dar am pus si putine frunze de telina.Sunt curioasa sa vad ce gust au cu telina.

bia cris
mangiru bia cris (bia cris) 25 Oct 2010, 10:33

tu poti sa imi spui cum se numeste   hreanu ca eu nu am nici o idee  aici  in _(in spania ))caut nu gasesc si nici dupa miros nu   pot sa imi dau seama pt ca nu stiu cum e ,la mine e prima data cand fac muraturi ,te rog sa imi trimity mes

lena
Elena (lena) 25 Oct 2010, 10:47

Bia, hreanul este sau radacina sau frunze - radacinele sunt lungi si albe, cam cat este lungimea palmei - si are un miros specific iute. Frunzele sunt ovale si lungi, nu sunt la fel de eficiente ca si radacina dar tot merg la muraturi.

Uite am gasit intr-un dictionar culinar traducerea hreanului -

Hrean - Horseradish(Engleza) - Raifort(Franceza) - Rabano Silvestre(Spaniola)

Sper ca te-am explicat bine

bia cris
mangiru bia cris (bia cris) 25 Oct 2010, 19:54

mersi mult de tot pt mes, eram disperata ca nu stiam cum se numeste te pup dulce mersi

artystu
milan adrian jivoinov (artystu) 26 May 2011, 16:18

salutari tuturor amatorilor de muraturi si mai ales "profesoarei" noastre care scoate niste retete...mmmmm.....k,ceea ce am vrut eu defapt sa te intreb draga Lena,ie ca ie vreo problema daca pun sare normala de masa si nu cea de muraturi (din pakate nu am gasit niciunde si nah.akuma sunt curios daca ie sau nu vreo problema si daca trebuie schimbata proportia de sare daca ie de cea alimentare,normala).

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) 26 May 2011, 17:01

De la sarea normala de masa(adica iodata) castravetii se fac moi, chiar terci - strica toata reteta - am testat si recomand sa nu strici produsele. Si... multumesc de aprecierea site-ului

artystu
milan adrian jivoinov (artystu) 08 Jun 2011, 12:37

Ziua buna draga Lena,am o rugaminte ffffff mare si anume:  vreau neaparat sa pun niste mazare la conserva si sincer nush nici o reteta si ma gandeam cum tu esti experta in ale gatitului si nu numai,sa-mi dai o reteta care consideri tu ca este mai potrivita. Te salut cu respect. Ciao

lena
Elena (lena) 08 Jun 2011, 14:15

Eu as pune-o la congelator -altfel nu prea am conservat

MIKELINA
MIKELINA 17 Jul 2011, 00:15

Buna Lena,

Am testat si eu cateva retete de pe saitul tau,ce pot sa spun,doar cuvinte de lauda......

dar am si eu o intrebare vizavi de castraveciorii acestia,am respecatat intocmai reteta ta,insa s a tulburat apa,este ok,asa trebuie sa se intample? Sincer prefer  castravetii fara otet,imi plac si cei cu otet,dar nu ma omor dupa ei si cautam o reteta fara .

lena
Elena (lena) MIKELINA 17 Jul 2011, 07:19

Este oke sa se tulbure apa, incepe procesul de fermentare. Dupa ce le conservezi si le lasi putin se va limpezi, se va forma un sediment alb, normal pentru castravetii murati. Te pup si multumesc de apreciere

MIKELINA
MIKELINA 17 Jul 2011, 23:06

Multumesc Lena,si daca tot suntem la capitolul muaturi o reteta pt conopida murata nu ai?    

lena
Elena (lena) MIKELINA 18 Jul 2011, 08:11

Conopida de obicei o murez toamna, impreuna cu celelalte muraturi - la bidon din ala mare de plastic - tot asa - 1 litru de apa 1 lingura de sare si combin castravetii, conopida, gogonele, etc. Fac asa cum se fac muraturile clasice - daca ma gandesc bine ar merge sa pui si aici printre castraveti cateva buchetele de conopida, sigur nu strica

MIKELINA
MIKELINA 19 Jul 2011, 00:03

Pentru toamna vreau reteta,ma gandeam si eu la varianta asta dar cu varza,imi place sa pun varza la murat in butoi pt.mancat ca si muratura,in loc de verze(varza tocata marunt),asa se spune la noi in Adeal,mi se pare ca este mai tare si mai gustoasa in varianta asta.Cred ca ar merge foarte bine si conopida.Am incercat mai multe variante ,insa nu prea reusite,conopida s a muiat si si a schimbat culoarea,in plus de asta s a acrit foarte tare - nu stiu sa fie de vina si soiul? - am inteles ca si conopida este de vara si de toamna.

Am sa incerc!  Multumesc mult.....

Teselisa
Teselisa 07 Aug 2011, 10:01

Buna dimineata,

Stiu ca e duminica, dar astazi e a 3-a zi cand fierb moarea...

Lena, daca nu te superi as completa la reteta ta - pentru ca eu la a doua fierbere m-am desteptat -  ca in momentul in care se scurge zeama de pe castraveti dintr-un borcan sa se foloseasca o sita si sa se puna inapoi in borcan ce ramane in ea.

Cred ca o sa iasa superi buni ...

Pau Buli
Paula Buliga (Pau Buli) 30 Aug 2011, 23:47

Lena am o mare rugaminte la tine! Un pot gasi sare pt muraturi? Doar iodata am vazut si intradevar... tati punea sarea iodata si mereu se faceau fleci castravetii de nu-i puteam nici prinde in mana :|

lena
Elena (lena) Paula Buliga (Pau Buli) 31 Aug 2011, 08:49

Pau, se gaseste doar prin piata, sau la magazine mici de cartier - intrebi de "sare pentru muraturi".

Multumesc mult pentru comentarii, ma bucur mult ca v-au placut retetele!

crismi
crismi 19 Sep 2011, 22:49

Lena,merg puse si gogonelele(rosiile verzi)  dupa reteta asta? nu am facut niciodata gogonele murate pentru ca nu am beci si nu am unde sa le pastrez neconservate.Poate imi spui si cum faci varza murata in conditii de apartament. Multumesc!

Pau Buli
Paula Buliga (Pau Buli) 23 Sep 2011, 00:26

Am gasit intr-un final sare fara iod :D si am pus 2 borcane de 4 litri de castraveti. Sunt convinsa ca vor fi foarte buni :X Multumesc tare mult pt reteta fara otet, fara conservant  :D

adele
munteanu adelina (adele) 30 Nov 2011, 12:20

am sa  incerc si eu reteta sa vedem...eu stau in italia si castravetii nu sunt cine stie ce aici.am pus 2 ani la rand si nu mi-au iesit.doar ca am facut saramura cu apa rece si mi-au fermentat.am sa incerc si asa.dar aici nu se gaseste sare pentru muraturi .am cumparat sare groasa marina.sper sa imi iasaaaaaaaaaaa.imi plac la nebunie castarvetii murati in saramura. 

Nota mea pentru rețetă:
roberth
roberth 30 Dec 2011, 17:07

Aceasta reteta... am aflat ulterior ca si altii o folosesc dar, tot ce pot sa spun este ca, de douazeci de ani (si mai mult chiar) caut o reteta cu saramura care "sa reziste" in debaraua noastra de la bloc unde sunt in permanenta peste 15 grade celsius. A rezistat! Mai mult, este deliciul intregii familii. Castavetii sunt crocanti si parfumati... este un deliciu culinar! Lena, vreau sa recomand aceasta reteta pe siteul meu si mai multe dintre retele tale! Iti multumesc din suflet pentru aceasta reteta!

lena
Elena (lena) 30 Dec 2011, 17:20

Multumesc Roberth pentru comentariu si apreciere - reteta intr-adevar este f.buna, clasica.

roberth
roberth 26 Aug 2012, 16:56

Pentru ca mi-am adus aminte: acum o saptamana am desfacut ultimul borcan. La fel de bun si gustos ca acum un an cand i-am pus! Multumesc din nou pentru o reteta simpla dar atat de gustoasa si, mai ales, atat de "longeviva". Fara conservanti!

FlorinM
Florin Florin (FlorinM) 08 Sep 2012, 20:23

La un borcan nu am reusit sa l inchid ermetic ca sa pot sa l intorc dupa a treia zi,crezi ca o sa fie probleme?mersi.

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) Florin Florin (FlorinM) 08 Sep 2012, 20:52

Dap, s-ar putea sa fie probleme - depinde si unde le tii. Ti-as recomanda sa pui borcanul dupa vreo 7 zile la frigider si sa-l mancati primul.  Asa mai faceam si eu, ba chiar special nu le inchideam ermetic ca sa am muraturi mai proaspete pana vine iarna.

soni
soni 12 Sep 2012, 12:20

Lena, am pus castraveti dupa reteta asta. E a doua oara vara asta. Prima data am respectat reteta, acum la fel dar am uitat aseara ca trebuie sa intorc borcanele. Oare e vreo problema? Sa mai fierb odata moarea si sa le intorc diseara? Sau sa le las in pace?

lena
Elena (lena) soni 12 Sep 2012, 12:49

Lasa asa, daca sunt inchise ermetic nu este grav.

Nota mea pentru rețetă:
mariana370
mariana370 13 Sep 2012, 16:10

Buna si eu am facut dar la mine zeama lor sa albit asea e tulbure ai idee de la ce ? Am respectat reteta

iuliaghib
iuliaghib 27 Sep 2012, 15:40

Am facut si eu aceasta reteta de castraveti. Dupa 2 sapt, am deschis un borcan, curioasa fiind sa vad ce gust capata. In max 10 min au disparut din farfurie, castravetii, dintr-un borc de 800g, si precizez ca inca nu erau suficient murati.imi imaginez cum vor fi dupa o perioada mai mare de timp. Dementiali.

Incercati, merita.

Am facut si rosii marinate, dar inca nu am deschis borcan. cred ca vor fi la fel de bune.

Incercati retetele, oricare din ele, ca merita. Eu am incercat multe si sunt foarte multumita.

lena
Elena (lena) 27 Sep 2012, 15:44

Ma bucur ca v-au placut Iulia! Sa aveti pofta buna la toate :)

Si multumesc mult de comentariu

lena
Elena (lena) 27 Sep 2012, 15:45

Mariana370, zeama este normal sa se tulbure pentru ca sunt castraveti murati. Dupa un timp observi ca se mai aseaza pe fund albul ala si ramane mai limpede moarea.

FlorinM
Florin Florin (FlorinM) 02 Oct 2012, 21:33

Am deschis un borcan.........si senzatie,fffff buni,tari,crocanti.....intr-un cuvant deliciosi!!!!Urmeaza sa pun varza la butoi!

roberth
roberth 08 Oct 2012, 14:49

Lena, a mai intrebat cineva mai sus (crismi)... sti cumva, se pot pune si gogonele dupa aceasta reteta? Eu oricum o "sa ma risc" dar vroiam sa stiu daca "sa risc mai mult"? :)

lena
Elena (lena) roberth 08 Oct 2012, 21:59

Dap, mi-a scapat comentariul cu gogonelele - cred ca ar merge, nu am incercat. As recomanda doar sa le pui pe cele foarte verzi, daca sunt macar usor roz s-ar putea sa se inmoaie prea mult.

timotei
timotei 03 Dec 2012, 23:53

Multumesc Lena din toata inima pt acesta receta minunata,de citiva ani fac pepeni murati si nici intrun an nu iam mincat ,caci din cauza ca se faceau fleoasca cind ii scoteam din borcan .Dar anul acesta am facut receta ta si sunt foaaaaarte buni ,asa cum ii facea mami acasa.Simi place ca receta e la litri nu la borcan.Multumesc inca o data de receta aceasta,cu siguranta ca la anul fac iarasi dupa receta ta.

vale
vale 14 Jun 2013, 18:40

salut o intrebare moarea cind se ferbe se lasa sa se raceasca ori se toarna ferbinte.

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) 14 Jun 2013, 19:03

Se toarna fierbinte.

vale
vale 15 Jun 2013, 20:00

multumesc mult sa fi sanatoasa...

vale
vale 18 Jun 2013, 19:22

salut spunetimi daca se poate pune la murat castravetii albi ca acest an am foarte multi dar iam sadit pentru prima oara si mii frica ca sai pun lamurat  sa nuse faca fleasca.

lena
Elena (lena) 18 Jun 2013, 20:34

Poti pune orice castraveti, doar sa fie proaspeti - soiul chiar nu conteaza(asa cred, dar sincera sa fiu de castraveti albi aud prima data).

vale
vale 19 Jun 2013, 19:22

iti multumesc . da castraveti albi sunt si sunt foarte dulci si crocanti am avut seminta din italia. osa incerc sa pun la murat si osa spun daca sunt buni.

HDorina
HDorina 27 Jul 2013, 23:36

Lena am si eu o intrebare; daca procedez la fel si cu conopida e ok? Multumesc anticipat.

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) HDorina 28 Jul 2013, 17:42

Eu am combinat castraveti cu dovlecei, a fost foarte bine - ma gandeam sa incerc si cu conopida, sigur nu ar trebuii  sa fie probleme.

HDorina
HDorina 14 Aug 2013, 16:44

Am revenit cu conopida murata dupa aceeasi reteta ca a castravetilor si e la fel de minunata. Multumesc draga Lena. 

HDorina
HDorina 14 Aug 2013, 16:46

Aaa...si poza...dovada. Am pus cu sfecla rosie pentru culoare si morcov.

Poza mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) 14 Aug 2013, 16:51

Ce bine arata Dorina! Fac si eu neaparat

hanna
hanna 28 Aug 2013, 13:38

pot sa pun si cimbru uscat,ceapa si frunze de visin in borcan ?

lena
Elena (lena) hanna 28 Aug 2013, 14:15

Cred ca poti.

hanna
hanna 28 Aug 2013, 14:41

merge sa pun si gogosarii dupa reteta asta? ms

lena
Elena (lena) hanna 28 Aug 2013, 14:43

Sigur merge conopida de gogosari nu stiu, dar cred ca nu prea.

alina82
alina82 31 Aug 2013, 13:38

sunt fffffffffffffffff buni castravetii. mama mea ii pune la fel de 20 de ani de la ea stiu reteta, dar ea ii pune si in bidoane de plastic si se pastreaza la fel de bine!!! bravo Lena, eu acum ii pun in borcane de sticla si anul trecut la fel i-am pus!!

Poza mea pentru rețetă:
Nota mea pentru rețetă:
hanna
hanna 17 Sep 2013, 12:04

am pus castraveti dupa reteta ta, si azi ,dupa 3 saptamani de cand i-am pus am deschis borcanul si vreau sa zic ca sunt extraordinar de buni!!! recomand tuturor gospodinelor,pentru ca mie nu imi plac cele in otet ,astia sunt mult mai sanatosi,mersi de reteta!!!!!!

Poza mea pentru rețetă:
hanna
hanna 17 Sep 2013, 12:10

mai am o intrebare:daca am deschis borcanul ,trebuie pastrat la frigider sau nu e obligatoriu?ca am pus in borcane mai mari de 1 litru jumate si nu se mananca imediat! ms

lena
Elena (lena) hanna 17 Sep 2013, 21:47

Mai bine pastrati la frigider sa nu faca "floare" deasupra.

VirginiaS
VirginiaS 18 Sep 2013, 00:00

Dupa atatea comentarii care lauda reteta, as vrea sa o incerc si eu, insa daca am un butoi de plastic din comert in care a mai pus mama mea in anii trecuti muraturi, as putea incerca reteta asta? e un butoi de 5 litri parca...nu stiu insa cum as face partea cu intorsul cu josul in sus :) ceva idei? multumesc mult!

VirginiaS
VirginiaS 18 Sep 2013, 00:05

Si inca o intrebare: daca nu pun boabe de mustar,modifica cumva fermitatea castravetilor? Nu as vrea sa pun ptr ca mama mea a folosit in ultimii ani boabele de mustar la murarea castravetilor si mi s-a parut ca le da un gust amar, o aroma nu tocmai placuta. Incerc cumva sa fac o reteta care sa se apropie cat mai mult de gustul castravetilor de butoi pe care ii cumpar de la tarani din piete.Nu stiu ce ingrediente "magice" pun ei(banuiesc ca si frunzele de visin dau o aroma aparte, insa nu am de unde sa fac rost de ele) dar as vrea sa incerc aceasta reteta,daca toata lumea o lauda :) Multumesc inca o data!

lena
Elena (lena) VirginiaS 18 Sep 2013, 09:28

Virginia, mama mea face la butoi aceasta reteta, fara boabe de mustar si frunze de visin - obligatorii sunt hreanul(pentru fermitate) si mararul(pentru aroma).

Se toarna apa rece cu sare, nu se fierbe si se sigileaza ermetic butoiul - trebuie tinut in beci sa nu se acreasca prea tare si sa nu se strice - la balcon mai greu, abia dupa ce se face mai frig afara.

zvetly
zvetly Elena (lena) 07 Jul 2017, 13:33

Cu apa rece la butoi tot atata sare se pune sau mai mult? Vor iesi crocanti? Multumesc

lena
Elena (lena) zvetly 11 Jul 2017, 10:22

La fel sarea si in butoi, sunt perfecti daca stau la rece inchisi cat mai ermetic.

VirginiaS
VirginiaS 18 Sep 2013, 10:17

Multumesc mult pentru raspuns! :) Inteleg deci ca nu mai trebuie sa fac operatiunea cu 3 zile de apa oparita asa cum este pentru borcane? Pun doar apa rece sarata din prima zi si apoi dau la rece, nu? Se mai scoate cumva apa din butoi sa se vanture? Am pivnita, asa ca ar fi conditii prielnice pentru butoi. Mama mea mai obisnuieste sa opareasca castravetii inainte de a-I pune in borcane/butoi. Aceasta operatiune cum afecteaza oare fermitatea castravetilor de-a lungul iernii?Eu banuiesc ca nu ii mai lasa sa fie crocanti. Multumesc mult si o zi frumoasa! Abia astept sa fac reteta!

lena
Elena (lena) VirginiaS 18 Sep 2013, 14:58

Nu mai opareste castravetii si nici nu vantura moarea, incearca, aici mult depinde si de castraveti, calitatea apei,sarea, etc.

rafaela
rafaela 18 Sep 2013, 15:07

eu pun castravetii in borcne de 10 si 15 kg.....cum mai rastorn eu saramura,fetelor????

lena
Elena (lena) rafaela 18 Sep 2013, 15:10

Mai puneam si noi, nu este imposibil dar mai atent :)

Chriss
Chriss 18 Sep 2013, 16:05

buna, multumim pt reteta, acum o facem si noi. Am o intrebare: daca rasturnam lichidul din borcane, cand il punem inapoi, ce sanse sunt sa se repartizeze condimentele in mod egal? ca acum noi am pus in fiecare borcan, peste castraveti, ianinte de a turna prima runda de lichid. Ms muult!

lena
Elena (lena) Chriss 18 Sep 2013, 16:39

Se repartizeaza bine, fara grija.

hanna
hanna 25 Sep 2013, 13:09

eu am pus si 2 borcane de gogonele astazi dupa reteta asta sper sa fie bune ,era si o gogonela mai roz si moale si am pus-o si pe aia cred ca nu o sa stric toata treaba.o zi faina!!

Poza mea pentru rețetă:
bebemami
bebemami 01 Oct 2013, 12:00

buna!e ok sa fermenteze a doua zi cand trebuie sa refierbem saramura?

hanna
hanna 01 Oct 2013, 13:15

da,e ok!!! 

lena,cred ca la castravetii astia ai cele mai multe comentarii 

lena
Elena (lena) 01 Oct 2013, 14:52

A, nu, mai am o  reteta unde comentariile sunt multe - Prajitura cu mere. nu se mai termina pagina :)

Da, chiar este normal sa femrneteze.

bebemami
bebemami 01 Oct 2013, 15:09

multumesc...sper sa iasa buni si sa tina pt iarna, caci baietelul meu de trei ani nu mananca nimik fara "bababete ac'u"

bebemami
bebemami 02 Oct 2013, 09:00

Draga Lena, aseara am reluat procedura de fierbere a saramurii, fiind a treia tura si mi s-a parut ca parca miroasea cam urat saramura, era f tulbure, insa castravetii inca erau tari..oare sa fi gresit ceva??

pup

lena
Elena (lena) bebemami 02 Oct 2013, 10:04

S-ar putea din cauza frigului sa fermenteze mai greu, asa am patit si eu intr-un an - mai greu se acrea saramura. Sper ca va fi bine, poti sa le mai tii o zi, dar ai grija sa fie cald in bucatarie.

mehedinti patricia
mehedinti patricia 02 Oct 2013, 15:34

Am fiert a doua oara si nu-mi ajunge moarea. Ce fac?

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) mehedinti patricia 02 Oct 2013, 15:36

Adauga putina apa.

mehedinti patricia
mehedinti patricia 02 Oct 2013, 15:43

Multumesc pentru sfat!

Va tin la curent.

bebemami
bebemami 02 Oct 2013, 15:48

nici mie nu mi-a ajuns moarea nici a doua ,nici a treia oara, insa am pastrat saramura din cantitatea initiala ca am facut prea multa si am completat cu saramura fierbinte de fiecare data...ce-o iesi, o iesi...:)

spor!

GabiCo
GabiCo 16 Oct 2013, 12:51

Eu fac de obicei vara, ca n-am unde sa pasterz pentru iarna si ii pun cam la fel. Insa, in loc de boabe de mustar folosesc boabe de coriandru si in loc de dafin pun frunze proaspete de telina. Sunt intr-adevar minunati!

bebemami
bebemami 17 Oct 2013, 09:44

Buna!

am degustat ieri un borcanel din castraveti..

grozavi...doar ca zeama mirosea ciudat, insa deliciosi...sper sa se pastreze asa toata iarna...flacaul meu e topit dupa ei...multam pt reteta, in sfarsit am gasit una intr-adevar reusita...

Jennygall
Jennygall 30 Oct 2013, 17:21

Buna!

Am gustat castraveții după 3 zile.Sant prea sărati .Se poate ca sarea care am folosit-o e de vina.Eu îți scriu din Argentina.E o posibilitate sa reduc sarea punând un fruct sau leguma care sa absoarbă sarea? 

lena
Elena (lena) Jennygall 30 Oct 2013, 17:25

Eu zic sa lasi asa,  la inceput se simte mai mult sarea si nu sunt acri, mai incolo se mai inacresc si se fac buni.

alina6
alina6 13 Nov 2013, 05:51

Lena,am facut castravetii astia dar acum cand i-am despacut dupa 1 luna...apa este asa tulbure si pe fundul borcanului e albicios... nu sunt prea acri nu prea au gust sunt stricati?mai pot sa fac ceva cu ei?

lena
Elena (lena) alina6 13 Nov 2013, 19:50

Este normal sa fie apa tulbure si sa sa fie sediment albicios. Daca nu s-au acrit poate nu o fost buna sarea sau era mai frig in bucatarie. Ciudat, trebuiau sa fie macar sarati daca nu acri, poate nu ai respectat bine cantitatea de sare?

alina6
alina6 13 Nov 2013, 23:12

am respectat totul...i-am pus in balcon...sunt putin sarati dar daca ii mai lasa se mai acresc?daca nu o sa ii pap eu singura asa:D

lena
Elena (lena) alina6 14 Nov 2013, 08:50

Mai lasa-i atunci sa se acreasca, se fac cam in 1-2 luni.

bebemami
bebemami 15 Nov 2013, 12:12

Draga mea, am desfacut aseara un borcan de castraveti si sunt deliciosi...au apa limpede, dar fundul albicios...sunt tari, murati si grozavi!

multumesc ink o data pentru reteta asta, am s-o pastrez cu sfintenie...

pup, cu drag

mia1990
mia1990 10 Jul 2014, 23:20

salut,nu inteleg apa se pune asa fierbinte sau racita,mersi mult sper sami raspunzi

lena
Elena (lena) 10 Jul 2014, 23:44

Se toarna fierbinte, nu am scris nimic de racire.

cocismhl
cocismhl 15 Jul 2014, 16:21

Bună!

Eu am învăţat această reţetă de la mama, iar ea de la bunica. Procedăm puţin altfel: facem o saramură exact  cu ingredientele descrise de tine: (sare, foi de dafin, piper). Această saramură o fierbem, şi aşa în clocot o turnăm peste catraveţiii spălaţi şi puşi într-o oală mare. Lăsăm aşa castraveţii de pe o zi pe alta. În felul acesta castraveţii se înmoaie şi îi putem aranja mai bine în borcane (se mulează mai bine). Pe fundul borcanului punem frunze de vişin, mărar şi cimbru uscat, feliuţe de usturoi, apoi aranjăm castraveţii în aşa fel încât să rămână cât mai puţine goluri. Oricum, în acele goluri se îndeasă felii subţiri de hrean. Deasupra borcanelor se pun din nou frunze de vişin, mărar şi cimbru. Saramura în care au stat castraveţii se mai pune din nou să dea în clocot şi aşa fierbinte se umple fiecare borcan. Se închide ermetic şi se pun în cămară, fără să-i mai întroc. Acum, în iulie mai am trei borcane de vara trecută şi castraveţii sunt încă crocanţi. Mi se pare mai simplu aşa, decât să tot golesc fiecare borcan şi să-, umplu din nou. Vă doresc spor la treabă. PS.: trebuie neapărat sare pentru murături, neiodată!

 !!!

Nota mea pentru rețetă:
timotei
timotei 26 Aug 2014, 18:52

Anul trecut am facut castraveti murati din 35 kg, mai am acuma 4 borcanele, anul acesta iam facut din nou pun si o particica din ceam facut anul acesta. Zeama acuma ii tulbura dar se limpezete ea, asa a fost si anul trecut

Poza mea pentru rețetă:
Nota mea pentru rețetă:
savaelena
savaelena 12 Sep 2014, 07:39

Buna ziua, Lena! Iti multumesc mult pentru reteta. Prin august am facut 2 borcane de castraveti bazindu-ma pe reteta ta, insa eu nu am avut hrean, mustar si ardei iute, in schimb am pus frunze de telina, de visin, de zmeura si de vita-de-vie. Nu am avut rabdare pina la iarna si am deschis un borcan si deja l-am si mincat. Tuturor le-au placut extraordinar de mult, ca nu incetau sa spuna cit de gustosi sint. si am decis sa mai fac citeva borcanele. RECOMAND TUTUROR, SINT DELICIOSI!

Nota mea pentru rețetă:
Giorgiana N.
Giorgiana N. 12 Sep 2014, 19:00

buna ziua. anul asta este primul an in care fac castraveti murati clasici. anul trecut am facut cu pikant fix, dar nu mi-au placut neaparat. am pus o poza cu borcanele dupa a2a fierbere, mai am maine o tura. dar vin si eu cu 2 intrebari mai putin normale. a incercat vreo cineva sa faca cu castravetii taiati feliute si pusi in borcane?? (ca sa intre mai multi decat intregi) si a doua intrebare: daca rastorn si fierb apa SI a 4a zi ies mai acri sau n-are nici un rost? multumesc de pe acum, daca imi raspundeti.

Poza mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) Giorgiana N. 12 Sep 2014, 19:03

Giorgiana, nu stiu de taiat castravetii - s-ar putea sa iasa ceva, poti sa faci 1-2 borcane de proba si ne spui cum sunt.

Daca nu este foarte cald in bucatarie poti sa-i lasi fara grija si 4 zile la murat, doar daca fermenteaza activ nu as recomanda.

tiki
tiki 28 Sep 2014, 23:26

Buna.  Citind ingredientele am observat ca si eu le pun pe toate, in plus mai pun si cimbru, cate o frunza de visin si boabe de strugure verde (dar anul acesta nu am pus fiind deja copti). O poza si cu castraveti mei pusi cam de o luna. De, eu am borcane de pe vremuri,(de 3 - 5 l.), asa ca la mine nici vorba de inchis bine si intors borcanul....si totusi se tin ok. Si acuma mai am un borcan din 2012, ca anul trecut nu am pus avand prea multi. Eu inainte de ai lega, pun inca 1 lingurita sare, o aspirina zdrobita si torn putin otet (corect e ,..atatea linguri de otet cati litri are borcanul, dar eu torn cu sticla). Castravetii, sunt muratura care ne place cel mai mult. Pupici.

Poza mea pentru rețetă:
Nota mea pentru rețetă:
iceberg
iceberg 09 Oct 2014, 13:50

reteta pare a fii foarte simpla,eu sunt inebunita dupa castravetii in saramura ,prima grija cand ajungeam in piata era sa imi cumpar cativa castraveti.Anul asta vreau sa pun si eu sa i am acasa ,adik la beci. Pot sa -i amestec si cu conopida?

lena
Elena (lena) iceberg 09 Oct 2014, 18:01

Da, cred ca merge si cu conopida, puneti de test 1-2 borcane.

bebemami
bebemami 10 Oct 2014, 08:44

Buna!

am repetat anula asta reteta si nu stiu de ce, la primul borcan desfacut, castravetii sunt crocanti, gustosi , dar sunt albiciosi, iar zeama e balosita...intr-adevar, borcanul asta a rasuflat, am si zis ca-l desfac primul...oare toti or fi asa? si de ce?

spor!

bebemami
bebemami 10 Oct 2014, 08:45

reteta am respectat-o intocmai pentru ca si acum mai am 2 borcane de anul trecut...in afara faptului ca s-au sarat cam tare, sunt perfect de tari si gustosi...

lena
Elena (lena) 10 Oct 2014, 18:41

Daca a rasuflat este evident sa fie altfel - dar s-ar putea sa nu fie perfecti chiar in fiecare an. Am avut si eu intr-un an probleme din cauza ca erau castravetii nu chiar buni.

Vio Echert
Vio Echert 27 Oct 2014, 04:16

Eu am facut la borcan de 10 litri si as vrea sa te intreb cum procedez dupa ce il desfac?Arata ff bine acum la 14 zile de cind I am  pus si nu as vrea sa se moleseasca dupa prima portie 😄.Nota 10 pt site!!

lena
Elena (lena) Vio Echert 27 Oct 2014, 21:16

Trebuie sa-i tineti neaparat la rece si atunci se pastreaza bine, de ex la frigider, dar mai greu cu borcanele mari.

tiki
tiki 27 Oct 2014, 22:44

Vio, eu asa procedez, ca dupa cum vezi mai sus si eu pun in borcane mai mari (de 3-5).Castravetii ramasi ii bag in borcane de 700 m. infiletate, sau in galetuse de smantana. SI NEAPARAT IN FRIGIDER. Torn peste, lichidul, zeama, care insa nu e suficienta si completaz cu apa rece,sarata. Restul ingredientelor (marar, cimbru,hrean....etc), le arunc. Si acuma mai am cativa de 2 ani (anul trecut nu am pus) si se tin f. bine. Succes. Paaaaaaaa.

Poza mea pentru rețetă:
Daniela66
Daniela66 24 Mar 2015, 11:40

Am si eu o întrebare. Cit de mare trebuie sa fie lingura de sare?  Eu mai cam 4 feluri de mărimi de linguri.  Daca e posibil poti sa imi spui m-au degrabă cite grame de sare sa pun la un litru de apa.  Eu iti multumesc anticipat

lena
Elena (lena) 24 Mar 2015, 11:51

20 de grame are lingura mea de sare.

Daniela66
Daniela66 24 Mar 2015, 12:14

Multumesc foarte mult

flori hour
flori hour 30 Apr 2015, 19:30

O bunatate !!! E prima oara cand intru sa comentez la vreo rețeta...dar sunt mult prea încantata de castravetii dupa rețeta dumneavoastra..i_am pus la borcan cam prin septembrie...iar acum e aprilie si doar ce am desfacut ultimul borcan si e delicios....castravetii tari acrisori..o minune...

Multumesc din suflet pentru rețeta...multa sanatate!

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) 30 Apr 2015, 21:57

Ma bucur mult, sa aveti pofta buna!

Ioana Elisa
Ioana Elisa 29 Jun 2015, 13:46

Buna ziua!

Va multumesc pentru toate retetele dvs minunate. Absolut orice reteta am preluat, a iesit perfecta.

Saptamana asta vreau sa pun castraveti la murat dupa reteta dvs, dar spuneti-mi va rog daca pot pune si in borcane de plastic.

Multumesc si spor in toate!

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) 29 Jun 2015, 14:47

Nu as recomanda, dar daca este borcan din plastic nai gros, rezista la apa fierbinte si se inchide ermetic, puteti incerca.

semiramida
Tatiana Chihai-Turcan (semiramida) 04 Jul 2015, 15:54

Lena, cum crezi, cu capac din plastic(крышка), vor sta bine?

lena
Elena (lena) Tatiana Chihai-Turcan (semiramida) 04 Jul 2015, 16:09

Nu mult timp si la frigider, daca folosesti din aia care se fierbe stau bine si asa.

Anca Maria
Anca Maria 13 Jul 2015, 19:59

Lena, mulțumesc din suflet pentru rețetă!

Eu nu prea mă pricep la bucătărit și n-am pus niciodată conserve în viața mea. Anul trecut, 2014, am găsit pe net site-ul tău și am pus castraveții cf. rețetei. AU IEȘIT O NEBUNIEEEE! Problema a fost că am pus prea puțini și s-au mâncat imediat!

Anul ăsta eram disperată că nu mai găseam site-ul! Slavă Domnului că ești tot aici!

Nota mea pentru rețetă:
Kim
Kim 14 Aug 2015, 14:03

Buna Lena,

 Am adunat toate ingrdientele pt reteta, mai putin hrean( nu se gaseste decat in lunile cu "r". E posibil sa nu - mi iese?

Multumesc anticipat!

mariana 25
mariana 25 15 Aug 2015, 14:30

daca nu am fiert zeama 2-3 min dar mai putin are ceva?cind a incput sa fiarba am oprit.... multumesc

Nota mea pentru rețetă:
lena
Elena (lena) mariana 25 17 Aug 2015, 15:39

Cred ca va fi bine, sa vedem in 1-2 luni :)

lena
Elena (lena) 17 Aug 2015, 15:41

Kim, eu anul trecut am pus cu seminte de mustar in loc de hrean, a fost bine si asa.

Mlinda
Mlinda 01 Sep 2015, 13:43

Buna Lena, am pus si eu anul trecut acesti castraveti si au fost deliciosi!!! as avea totusi o intrebare, fara usturoi merge reteta? adica rezista la fel de bine? sotul meu nu mananca usturoi....multumesc pt retete, is minunate (si papanasii tai is cei mai grozavi, dupa multe retete incercate raman la a ta pt totdeauna)

lena
Elena (lena) Mlinda 02 Sep 2015, 17:19

Mlinda, usturoiul este doar pt gust si aroma, nu va strica cu nimic daca nu-i puneti.

Multumesc de apreciere si spor la treaba!

Mlinda
Mlinda 03 Sep 2015, 12:23

Ok multumesc mult!!!O sa fac cateva borcane si fara usturoi atunci

plesa
plesa 27 Sep 2015, 21:57

Am pus astazi 6kg de castraveti, iar la 5 l de apa am pus numai 5 linguri cu sare.Crezi ca o sa se pastreze?

lena
Elena (lena) plesa 27 Sep 2015, 21:59

Da, sigur va fi bine :)

SimaNia
SimaNia 15 Oct 2015, 17:36

Bunaa..

 Daca nu am hrean este vre-o problema????? Nu am :(((((((((( 

Ankutzika
Anca (Ankutzika) SimaNia 15 Sep 2016, 19:16

Categoric, da. Hreanul îi ține tari.

sie
sie 02 Dec 2015, 15:45

cine ma poate sfatui? am facut castraveti murati in saramura astatoamna si inca nu sunt acrii.Ce pot sa fac? Oare daca adaug acum putin otet ii stric?

lena
Elena (lena) sie 03 Dec 2015, 11:19

Da moarea/zeama este acra sau sarata? Cred ca era frig cand le-ati pus si nu a fermentat.

Acum singura solutie este sa le deschideti si lasati sa fermenteze la cald 2-3 zile si iar fierbeti.

Asta daca castravetii nu sunt stricati si moi.

nicoleta.md
nicoleta.md 04 Dec 2015, 22:54

Salut. Am pus si eu castraveti la murat dupa reteta ta, cu sare din aia pentru muraturi, dar mi-ai iesit putin moi, stii cumva de ce? sau ce puteam sa fi facut gresit? Mersi! (apropo, gasesc retetele tale foarte utile, daca vreau sa gatesc ceva, caut direct la tine pe site, stiu cu siguranta ca nu voi da gres :))

Carp Cristina
Cristina Carp (Carp Cristina) 23 Feb 2016, 18:57

capacelele de plastic nu sunt bine venite?la borcanul de 3 litri trebuie de fier capac?multumesc.

lena
Elena (lena) Cristina Carp (Carp Cristina) 23 Feb 2016, 20:26

Cele de plastic nu sunt ermetice, trebuie inchise borcanele serios.

Carp Cristina
Cristina Carp (Carp Cristina) 24 Feb 2016, 18:56

Multumesc frumos.

ion8ladon
ion8ladon 17 Apr 2016, 13:46

SUUUUPER !!!! Am pus si eu anul trecut, in toamna iar azi i-am terminat de mancat, au iesit buni tare, nu s-au inmuiat deloc, suficient de acri, am urmat reteta intocmai si au iesit suuuper, pun si anul asta :) sotia nu a avut 100% incredere dar am primit numai laude pt castraveti :D recomand

Anna Aniuta
Anna Aniuta 02 May 2016, 14:12

Lena, nu gasesc aici sare simpla pentru muraturi. Ar merge si cu sare de mare grunjoasa? Intrebarea e si pentru alte retete ale tale, dovlecei, rosii etc

lena
Elena (lena) Anna Aniuta 05 May 2016, 16:44

Nu am incercat cu sare de mare niciodata, daca nu este cu Iod ar avea sanse sa mearga. Eu zic sa incercati 1-2 borcane si vedeti daca merge.

Carp Cristina
Cristina Carp (Carp Cristina) 14 Jul 2016, 22:55

salut,ieri am inchis borcanele,astazi apa e cam albicioasa..E bine asa?

lena
Elena (lena) Cristina Carp (Carp Cristina) 15 Jul 2016, 07:05

Da, e normal sa fie asa.

Carp Cristina
Cristina Carp (Carp Cristina) 15 Jul 2016, 16:26

Si inca o intrebare,te rog,le-am inchis cu capacele care eu nevoie de masina speciala pentru a le inchide,adica capacele de fier care folosim la compoturi,nu ca cele din imaginile tare,insa s-au umflat(adica arata cum ca vor sari curind),ce poate fi?

lena
Elena (lena) Cristina Carp (Carp Cristina) 15 Jul 2016, 16:35

Hmmm, atunci eu recomand sa le dai jos capacele, foerbi inca o data zeama si iar inchizi. Le tii undeva la balcon la cald cumva?

Carp Cristina
Cristina Carp (Carp Cristina) Elena (lena) 15 Jul 2016, 17:23

Da,le-am tinut o zi la cald

MariniucViorica389
Mariniuc Viorica (MariniucViorica389) 07 Aug 2016, 19:19

Buna ziua! Prima si a doua oara tot clocotita se toarna zeama in borcane? Pot folosi borcane mai mari, de ex 3l? Pot renunta la foile de dafin? :( Chiar le pot depozita in camara mea nu prea racoroasa? Mai prind primavara? Muraturile, nu eu. :) Multumesc pt ceea ce faceti si succes!

lena
Elena (lena) Mariniuc Viorica (MariniucViorica389) 08 Aug 2016, 14:34

Deci va spun DA la toate intrebarile Viorica :)

Le puteti depozita fara grija in camara dvs nu chiar racoroasa, este testata reteta pe multe camari si e perfecta. Singura sugestie este sa puneti borcanul la frigider inainte de a-i servi, vor fi mai crocanti si racorosi, dar oricum buni, perfecti. Este reteta mea de suflet, nici intr-un an nu renunt la ea, deja de peste 15 ani. Mai am vreo 2 borcane de anul trecut, deci ale mele au prins deja vara si vor prinde si putina toamna :) Si asta in camara de apartament, nu am beci.

timotei
timotei 08 Aug 2016, 07:38

La mine mine au stat pina in vara in camara, eu nu pun frunze de dafin la restul intrebarilor o las pe Lena sa raspunda 

tiki
tiki 08 Aug 2016, 19:53

Hahaha.Eu am de 2 ani dupa aceasta reteta. Ma gandesc ca anul acesta sa nu mai pun deloc. F,f,f,f,f buni.

BobeicaMariana580
Mariana Bobeica (BobeicaMariana580) 13 Sep 2016, 09:04

Lena am facut si eu dupa reteta ta,dar vreau sa te intreb daca apa scade si nu ajunge pina la gura bircanului trebuie de adaugat la fierbere sau cum se procedeaza

ButucElena922
Butuc Elena (ButucElena922) Mariana Bobeica (BobeicaMariana580) 13 Sep 2016, 09:17

Da, se mai poate adauga 1-2 pahare de apa in saramura, sa ajunga sigur.

Monika 74
Monika 74 14 Sep 2016, 16:15

Sunt excelenti..stau bine..o reteta grozava, multum. ptr. retetele minunate!!

Nota mea pentru rețetă:
Ankutzika
Anca (Ankutzika) 14 Sep 2016, 16:37

Buna, Lena, bună, fetelor,

Fac rețetă asta de f mulți ani și mi s-a întâmplat și anul trecut si anul asta ca unul sau două borcane să "fiarbă" după închiderea definitiva. Toate borcanele având aceleași ingrediente, aceeași saramura si fiind la fel de bine spalate.

 Ce se întâmplă, de ce si cum se poate "fixa" lucrul asta?  Mulțumesc!

Nota mea pentru rețetă:
ButucElena922
Butuc Elena (ButucElena922) Anca (Ankutzika) 14 Sep 2016, 16:58

Singura explicatie ar fi capacele, verificati bine sa nu lase aer.

Ankutzika
Anca (Ankutzika) Butuc Elena (ButucElena922) 14 Sep 2016, 18:45

Mulțumesc, voi verifica.

Totuși, ce pot face cu acele borcane? Refierb saramura, pun alt hrean și schimb capacele? Ce sfat puteți să îmi dați pt viitor?

lena
Elena (lena) Anca (Ankutzika) 16 Sep 2016, 12:21

Da, cel mai bine sa scurgeti saramura din ele si o refierbeti.

Data viitoare aveti mare grija la capace si fierbeti bine saramura, sa clocoteasca vreo 5 minute inainte s-o turnati peste castraveti si sa-i sigilati.

aurash13
aurash13 14 Sep 2016, 22:19

Am o intrebare, nu merg sterilizati ca si cei cu otet? Se modifica ceva?

lena
Elena (lena) aurash13 16 Sep 2016, 12:18

Merg sterilizati dar tot trebuie sa fermenteze 3 zile, nu au otet si isi fac acreala prin fermentare, adica e una mai naturala.

Dar eu zic mai bine fierti, cel putin pentru mine este mai simplu.

IoanaAcasandrei530
Ioana Acasandrei (IoanaAcasandrei530) 13 Oct 2016, 19:28

Daca i-as pune in galetuse de la smantana sau in butoiase de 5 kg,oare vor sta?

GeorgianaCrystyan957
Georgiana Crystyan (GeorgianaCrystyan957) 07 Dec 2016, 16:33

buna ..am o intrebare   ..sunt departe de casa si aici nu gasesc radacina de hrean ...daca nu pun are ceva

mioara.stefan
mioara.stefan 25 Aug 2017, 00:02

Daca inainte de a sigila borcanele fac saramura proaspata are ceva? Mi se pare prea tulbure cea initiala.

lena
Elena (lena) mioara.stefan 25 Aug 2017, 07:36

Nu recomand sa schimbati saramura, desi e tulbure e deja acrita si va patrunde bine in castraveti. Daca o schimbati pe cea sarata castravetii vor fi sarati, nu acri!

mioara.stefan
mioara.stefan mioara.stefan 25 Aug 2017, 08:24

Multumesc frumos!

tiki
tiki 17 Sep 2017, 16:53

Buna. hop si eu, Dupa mine castravetii sunt cea mai ....nobila muratura. Toate sunt bune, dar parca aceasta merge bine la orice.  Eu am de la bunica  fix asa reteta, dar fix cu toate ingredientele de aici plus cimbru. Atat. Anul acesta am pus tot cate putin in 3 ture. Am o groaza de borcane de pe...vremuri fara filet  si parca-mi pare rau sa le arunc, dar se evapora lichidul prin celofan. Am pus peste eelofan si hartie de copt, si folie de aluminiu, dar cam degeaba. Pun  ini putine , dar cand le vad goale nu-mi prea place..Multumesc pentru tot.

Poza mea pentru rețetă:
mthmb
mthmb 12 Oct 2017, 12:35

Bune muraturile, dar pusul lor nu e cea mai placuta treaba de bucatarie. :)

Poza mea pentru rețetă:
Nota mea pentru rețetă:
Sin Elena
Sin Elena 12 Oct 2017, 15:49

Pentru concurs

Poza mea pentru rețetă:
Nota mea pentru rețetă:
RuxandraIrina
RuxandraIrina 12 Oct 2017, 16:26

Buna, Lena! Ce sa ma fac cu  castravetii mei ca, desi am infiletat cat de strans capacele, tot fasaie si scot apa din cand in cand? Pana acum i-am tinut in bucatarie (de doua zile) ca n-am apucat sa-i duc in pivnita. Oare daca ii duc la rece se vor potoli? E vreo sansa sa nu se strice?

lena
Elena (lena) RuxandraIrina 12 Oct 2017, 18:49

Da, neaparat desfiletezi toate borcanele si mai fierbi o data zeama.

RuxandraIrina
RuxandraIrina Elena (lena) 13 Oct 2017, 15:35

Multumesc, Lena!

lena
Elena (lena) RuxandraIrina 12 Oct 2017, 18:49

Neaparat desfileteaza, scurge zeama si o naifiet i o data.

tiki
tiki Elena (lena) 13 Oct 2017, 16:46

Da Lena, dar ea zice ca borcanele nu i se inchid bine. Fierbe, corect, dar tot nu i se inchid capacele. Trebuie  puse altele sau peste sa le lege cu 2 celofane ca pe vremuri ma gandesc. Eu am facut asa la un bidon cu gogonele si a fost bine. Succes.

timotei
timotei 13 Oct 2017, 18:09

Asa si la mine se intîmpla in fiecare an, cumpar capace noi in fiecare  si niciodata nu mi sau  inchis din prima. Anul acesta am fiert de 5 ori  apa sau moarea cum zicem noi, si tot nu nu sau inchis   am lasat asa dar vad ca nu sfîrîe si nu scot apa. 

Anastacia
Anastacia 16 Jul 2018, 11:20

Salut Elena. Spuneți va rog. Mama mea pune apa nefiarta și îi fierbe apa odata, după ce a stat 3zile in borcan. La tine cum se primesc acrii tare sau nu? Apropo sarea o pune deasupra 100gr la borcan. O lingura la 1l de apa nu este puțin? Vreau sa fac după rețeta ta și nu voi pune mustar. Se vor primi buni?

lena
Elena (lena) Anastacia 16 Jul 2018, 11:33

Ies bine si fara mustar, mama mea tot le fierbe doar o data, dar mai are borcane la care sar capacele. Sunt potrivit de acri, in rest urmati exact pasii si totul va fi bine :)

Anastacia
Anastacia Elena (lena) 16 Jul 2018, 12:06

Pot sa fac exact așa și roșiile? Mersi mult

Anastacia
Anastacia Elena (lena) 16 Jul 2018, 12:07

Cu capace de plastic sau metal se păstrează? In borcan de 3l le voi pune

lena
Elena (lena) Anastacia 16 Jul 2018, 12:08

Reteta de rosii murate este alta, capace oricare doar sa fie inchise ermetic.

Anastacia
Anastacia Elena (lena) 16 Jul 2018, 13:13

Spune te rog frumos rețetă la roșii marinate care este

Sabyna
Sabyna 08 Oct 2019, 15:49

Buna , Elena!

Folosesc acesta rețeta de ani și ani de zile ! Delicioși castraveciorii ! Și nu ți spun la ce temperaturi ii păstrez și ei tot crocanți rămân .

Mulțumesc din suflet pt acesta rețeta , și pt multe altele !!!

lena
Elena (lena) Sabyna 08 Oct 2019, 16:00

Cu drag! Multumesc si eu pentru mesaj😘

CostrasAliona295
Costras Aliona (CostrasAliona295) 07 Jul 2020, 17:07

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, Elena! Pentru balconul meu insorit reteta ta e salvarea! A ramas un borcan ratacit de acu' 2 ani si, cand l-am deschis, castravetii erau grozavi! Am mai probat retete de la tine si toate au fost bune! Cand caut o reteta de incredere - o caut pe pagina ta. Multumesc!

DaddysBreadkids157
Daddys Breadkids (DaddysBreadkids157) 01 Jul 2024, 15:54

Buna Lena! Dacă nu pun rădăcina de hrean, ce se întâmplă? Sau cu ce o pot înlocui?

lena
Elena (lena) Daddys Breadkids (DaddysBreadkids157) 05 Jul 2024, 00:09

Nu e grav, puteti pune frunze de hrean sau nimic. Hreanul intareste mai bine castravetii si-i face mai crocanti, in plus conserveaza.